آخرین فراری آپرتا به قیمت ۱۰ میلیون دلار فروخته شد

پرشین خودرو: فراری آخرین نسخه‌ از خودروی فراری لافراری آپرتا را به حراج گذاشت تا سرانجام با قیمتی در حدود ۱۰ میلیون دلار به فروش برسد و گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر تاریخ باشد.

به گزارش پرشین خودرو، فراری در ابتدا برنامه داشت تعداد ۴۹۹ دستگاه از ابرخودروی لافراری تولید کند؛ اما این شرکت نظر خود را تغییر داد و تصمیم به ساخت یک دستگاه دیگر از این خودرو گرفت تا آن را با عنوان آخرین لافراری به حراج بگذارد و به نفع آسیب دیدگان زلزله‌ی سال ۲۰۱۶ در مناطق مرکزی ایتالیا، به فروش برساند. این سیاست، نتیجه‌ی خوبی در پی داشت و باعث شد آخرین نسخه‌ی لافراری به قیمت ۷ میلیون دلار برسد که بیش از ۵ برابر قیمت این خودرو در بازار آمریکا است.

فراری آپرتا

امسال نیز این خودروساز مارنللویی تصمیم گرفته است بار دیگر چنین کاری انجام دهد و این بار آخرین دستگاه از نسخه‌ی اسپایدر لافراری یعنی فراری لافراری آپرتا آماده‌ی فروش شد. برنامه‌ی تولید فراری آپرتا در ابتدا شامل تولید ۲۰۹ دستگاه از این خودرو بود؛ اما فراری چندی پیش تصمیم گرفت دویست و دهمین لافراری آپرتا را نیز تولید کند و آن را به نفع سازمان خیریه‌ی کودکان به فروش برساند. پول حاصل از فروش این خودرو قرار است در راه برنامه‌های آموزشی برای کودکان در سرتاسر جهان هزینه شود.

این خودروی خاص سرانجام در حراجی Leggenda e Passione که در روز ۹ سپتامبر (هفتادمین سالگرد تولد فراری) در پیست فیورانو برگزار شد، برای فروش گذاشته شد و البته به فروش رفت. این خودرو نه‌تنها آخرین فراری لافراری آپرتای تولیدشده است بلکه نکاتی در این خودرو وجود دارند که آن را از ۲۰۹ دستگاه آپرتای دیگر کاملا متمایز می‌کنند.

بدنه‌ی این خودرو به رنگ قرمز متالیک مخصوصی با نام روسو فوکو رنگ‌آمیزی شده است و روی آن دو  خط به سیاق خودروهای مسابقه‌ای وجود دارند که به رنگ سفید متالیک بیانکو هستند. در داخل کابین این سوپراسپرت هیبریدی از تودوزی چرم آلکانترا به رنگ مشکی با حاشیه دوخت قرمز استفاده شده است و تزیینات کابین نیز تماما از جنس الیاف کربن هستند.

فراری آپرتا

فراری رسما قیمت نهایی این خودرو را افشا نکرده است؛ اما منابعی خبر داده‌اند که آخرین آپرتا، به قیمت ۹.۹۸ میلیون دلار یعنی حدود ۳ میلیون دلار گران‌تر از آخرین لافراری کوپه فروخته شده است که از این جهت می‌توان آن را گران‌قیمت‌ترین خودروی صفر کیلومتر تاریخ دانست. البته چنین بهایی برای آخرین نسخه از سریع‌ترین فراری تاریخ با سقف بازشونده، توجیه دارد.

زومیت

کد خبر 80126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha