کد خبر 80134
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

پرشین خودرو: آمار تولید پنج‌ماهه خودروسازان داخلی در شرایطی اعلام شد که طبق آن، دوگانه‌سوزها باز هم کاهش تیراژ را تجربه کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بر این اساس، در مجموع 42 هزار و 489 دستگاه انواع خودروهای دوگانه‌سوز در پنج ماه ابتدایی امسال به تولید رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی 26 درصدی را نشان می‌دهد.
یکی از نکات قابل‌توجه در آمار موردنظر، به افت شدید تولید پراید دوگانه‌سوز مربوط می‌شود؛ به‌نحوی‌که سایپا و پارس خودرو در مجموع تنها 335 دستگاه از این محصول را طی پنج ماه ابتدایی امسال به تولید رسانده‌اند. در عوض اما سایپا توانسته تیراژ تیبای دوگانه‌سوز را در مقایسه با پنج ماه نخست سال گذشته بیش از 155 درصد افزایش دهد.
طبق آمار، پنج هزار و 232 دستگاه تیبای دوگانه‌سوز تا پایان مردادماه امسال در سایپا تولید شده است.در بین دیگر مدل‌ها اما سمند دوگانه‌سوز نیز با تیراژی 17 هزار و 546 دستگاهی، افزایش تولید 45 درصدی را طی پنج ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
از سوی دیگر اما آمار تولید 14 هزار و 979 دستگاهی پژو 405 دوگانه‌سوز از کاهش تولید 39 درصدی این محصول حکایت می‌کند. درآمار اعلامی اما مشخص شده که پژو پارس دوگانه‌سوز طی پنج ماه نخست امسال پنج هزار و 748 دستگاه تیراژ داشته و این موضوع از کاهش تولید 5/ 23 درصدی خودرو موردنظر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حکایت دارد.


دنیای اقتصاد

کد خبر 80134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha