کد خبر 80145
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
بررسی وضعیت کارخانه‌های کمپانی رنودر جهان

پرشین خودرو: شرکت اویاک رنو که بزرگ‌ترین کارخانه رنو در خارج از خاک اروپا است، با تولید سالانه بیش از 360 هزار دستگاه اقسام خودروهای روز رنو از قبیل سیمبل، مگان و کلیو، یکی از قطب‌های اصلی تولید لوزی فرانسوی در منطقه مدیترانه است. این شرکت که سالانه درامدی بالغ بر 3/3 میلیارد یورو دارد، بالغ بر 5900 نفر کارگر داشته و با بیش از 50 شرکت قطعه‌ساز ترک که در زمینه ساخت قطعات مهمی مثل موتور و گیربکس فعالیت دارند، همکاری تنگاتنگ دارد.

به گزارش پرشین خودرو، تصور اینکه ترکیه، برزیل، هندوستان، رومانی و روسیه قطب‌های جدید تولید خودروی جهان هستند کمی دشوار است اما باید بپذیریم مجموع صادرات سالانه خودرو از این 5 کشور چیزی بالغ بر 25 میلیارد دلار است که به معنی یک خیز بلند از سوی این کشورها برای کسب سهمی از بازار بزرگ تولید خودرو در جهان است. 

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

 

روز گذشته مهم‌ترین روزنامه‌ اقتصادی ایران در گزارشی به مسیر مشابه برند رنو برای تولید مستقل خودرو در 5 کشور مذکور پرداخته و از خلال بررسی روند حرکت این شرکت در این 5 کشور، آینده رنو را در ایران موفقیت آمیز پیش‌بینی کرده است. به این بهانه به 5 کارخانه رنو در این 5 کشور پرداخته و نکاتی در خصوص شیوه تولید رنو را در این گزارش ارائه کرده‌ایم با این امید که به زودی شاهد رونق تولید خودروهای روز جهان در کارخانه بن‌روی ساوه باشیم.

 

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

 

ترکیه / کارخانه بورسا

شرکت اویاک رنو که بزرگ‌ترین کارخانه رنو در خارج از خاک اروپا است، با تولید سالانه بیش از 360 هزار دستگاه اقسام خودروهای روز رنو از قبیل سیمبل، مگان و کلیو، یکی از قطب‌های اصلی تولید لوزی فرانسوی در منطقه مدیترانه است. این شرکت که سالانه درامدی بالغ بر 3/3 میلیارد یورو دارد، بالغ بر 5900 نفر کارگر داشته و با بیش از 50 شرکت قطعه‌ساز ترک که در زمینه ساخت قطعات مهمی مثل موتور و گیربکس فعالیت دارند، همکاری تنگاتنگ دارد. این شرکت از سال 1969 در حوزه مونتاژ خودرو مشغول به کار است.

 

 

برزیل / کارخانه رنودوبرزیل

این کارخانه که در ایالت کوریتیبای برزیل قرار دارد، در سال 1997 تاسیس شده و سالانه با تولید بیش از 200 هزار دستگاه خودرو، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های رنو در قاره آمریکا است به طوری که رنو سالانه از محل این کارخانه بیش از 1/3 میلیارد دلار درامد دارد. تعداد کارگران این کارخانه 6500 نفر بوده و هفت محصول مختلف از جمله نسل دوم رنو ساندرو، نسل جدید رنو داستر، کویید، رنو کپچر، رنو لوگان و رنو کانگو را تولید می‌کند.

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

 

رومانی / کارخانه پتیستی

بزرگ‌ترین پایگاه ساخت محصولات اقتصادی رنو همین کارخانه است که در یک دهه اخیر از قبل مونتاژ خودروهای داچیا، به معدن موفقیت و درآمد و سود شرکت فرانسوی رنو تبدیل شده و فعلا نیز هیچ‌کس توان رقابت با آن را ندارد. بنا بر آنچا وب‌سایت رسمی رنو اعلام کرده، این کارخانه با درآمد سالانه 3/4 میلیارد یورو، بیش از 550 هزار دستگاه خودرو را در سال به کمک حدود 13 هزار و 800 نفر کارگر تولید می‌کند. از جمله خودروهایی که در این واحد صنعتی تولید می‌شوند، می‌توان به لوگان، داکر، داچیا پیکاپ و ساندرو اشاره کرد.

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

 

هندوستان / کارخانه چنای

رنوی فرانسه این واحد صنعتی را در سال2005 بلافاصله پس از تاسیس استودیوی طراحی خود در بمبمی راه انداخته و فعلا نیز محصولاتی از قبیل کویید، داستر و فلوئنس را در آن تولید می‌کند. این شرکت فعلا 750 میلیون دلار در هند سرمایه گذاری کرده تا به تیراژ تولید دلخواه خود که حدود 480 هزار دستگاه در سال است، برسد. چنای یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هندوستان مرکز اصلی تولی محصولات رنو و زنجیره تامین این شرکت در هندوستان است.

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

 

روسیه / کارخانه ولوگرادسکی

بین این پنج کارخانه کوچکترینش فعلا همین کارخانه روسی است که با 3010 کارگر قادر است سالانه بیش از 1/1 میلیارد دلار درآمد عاید شرکت رنو کرده در حالی که بیش از 60 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. جالب است بدانید 5 درصد سهام این کارخانه متعلق به شهرداری مسکو است.

پنج همراه جهانی ساوه در تولید رنو !

هفت صبح 
کد خبر 80145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha