۵۰۰ دستگاه خودروی نیمه سنگین از قم به عراق صادر می‌شود

پرشین خودرو: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: ۵۰۰ دستگاه خودروی نیمه سنگین توسط یکی از شرکت‌های مستقر در این منطقه به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید مهدی علیزاده طباطبایی  گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در این منطقه که از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، توانسته ۲۲۰۰ دستگاه از انواع کامیونت‌ها را تولید و مونتاژ کند.

وی با تأکید بر اینکه صادرات ۵۰۰ دستگاه خودرو در دستور کار این شرکت قرار دارد، افزود: در شرایط کنونی و با وجود انواع محدودیت‌ها و تحریم صادرات خودرو یک کار بزرگ و مهم است.

توجه به بخش خصوصی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار امسال که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، توجه به خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت است.

وی گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان از بدو تأسیس تا حمایت از شرکت‌های موجود نیز یکی دیگر از مواردی است که در اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت بسیار است.

علیزاده طباطبایی افزود: بیش از ۵۰ دشرکت دانش بنیان در این استان حضور دارند که کارآفرینی خوبی هم به همین واسطه ایجاد شده است.

کیفیت نباید فدای کمیت شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه شرکت‌ها نباید کیفیت را فدای کمیت کنند، اظهار کرد: اغلب آسیب‌های وارد شده به بخش تولید و صادرات صنایع داخلی ما از این نقطه بوده است.

شایان ذکر است قرار است در فاز اول ۵۰۰ دستگاه به ارزش ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته باشیم که این کار با صادرات ۱۵ دستگاه خودرو آغاز و تا پایان سال نیز ۴۸۵ دستگاه دیگر به کردستان کشور عراق، صادر خواهد شد.

ارزش هر دستگاه خودرو اعم از خودروهای جاوریی و نیمه سنگین حدودا ۳۵ هزار دلار است.

کد خبر 80150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha