کد خبر 80245
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
 آماده‌سازی پارکینگ‌های دو مرز شلمچه و چذابه

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه خوزستان با تشریح آخرین اقدامات در حال اجرا در حوزه ترافیکی مراسم اربعین امسال گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، امسال شاهد ترافیکی بسیار خوب و روان در مسیرها و محورهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رضا دولتشاهی  اظهار کرد: در بحث مسیرها و راه‌های دسترسی مراسم اربعین امسال جلساتی از طریق استانداری و فرمانداری‌ها برگزار شده است و تمهیدات زیرساختی در حوزه ترافیک در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در خصوص مراسم اربعین اولین بحثی که به جد در زمینه آن اقدام کرده‌ایم، پارکینگ‌های مرزهای شلمچه و چذابه است زیرا اصلی‌ترین مشکل ما در اربعین، همین مساله بود که سال گذشته به ویژه در مرز چذابه برای ما مشکل‌ساز شد.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: خوشبختانه با اقدمات صورت گرفته مرزهای شلمچه و جذابه در حال توسعه هستند و تاکنون برای هر مرز حدود 100 هکتار پارکینگ در نظر گرفته‌اند که با این احتساب این مساحت دارای ظرفیت 50 هزار دستگاه خودرو هستند.

دولتشاهی افزود: اما سال گذشته ظرفیت هر کدام از پارکینگ‌های این دو مرز 25 هزار دستگاه خودرو بود. اکنون برنامه توسعه این دو پارکینگ در حال اجرا است و یک روز در میان این اقدامات رصد و پایش می‌شوند. استاندار خوزستان نیز بر حل مساله پارکینگ‌ها در شلمچه و چذابه تاکید دارد.

وی عنوان کرد: ساماندهی پارکینگ‌های مستقر در این دو مرز دومین موضوع بسیار مهم برای ما است. بحث روشنایی، قطعه‌بندی، تعیین ورودی و خروجی‌ها، یا نقاط دسترسی به این پارکینگ‌ها و مشخص کردن متولی پارکینگ‌ها در بحث ساماندهی پارکینگ‌ها مدنظر قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: با توجه به اینکه از چندین روز مانده به روز اربعین تردد زوار از دو مرز شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد، استاندار دستور داده است که به گونه‌ای عمل شود تا بتوانیم از یکم مهرماه پارکینگ‌های مرزهای شلمچه و چذابه را تحویل بگیریم. یعنی تا این زمان تسطیح پارکینگ‌ها و استقرار متولیان این دو پارکینگ انجام شده باشد.

دولتشاهی ادامه داد: پس از آن دیگر اقدامات نظیر حصارکشی برای ساماندهی دو پارکینگ مذکور انجام خواهد شد. اکنون قراردادهای حصارکشی این دو پارکینگ در حال انعقاد است. متولی پارکینگ چذابه شهرداری بستان تعیین شده است.

وی افزود: احتمالا برای پارکینگ شلمچه نیز شهردار خرمشهر به عنوان متولی منصوب شود. اگر تمامی اقدامات گفته شده در پارکینگ‌ها انجام شود، می‌توان گفت که 60 تا 70 درصد از مشکل پارکینگ‌های ما برای مراسم اربعین حل می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان وضعیت مسیرها و راه‌های منتهی به مرز شلمچه در خرمشهر تا حدودی خوب است و تنها اقداماتی در این بخش باید انجام شود. برای مثال در محور اهواز – خرمشهر که دارای مشکلاتی است، باید اقداماتی انجام شود؛ البته بحث دوبانده کردن این محور جزو برنامه‌های بلندمدت است که اکنون مدنظر ما قرار ندارد.

دولتشاهی ادامه داد: اما در حال حاضر بحث خط‌کشی، روکشی و ترمیم آسفالت و نصب علائم مورد نیاز در این محور در برنامه است تا قبل از مراسم اربعین امسال انجام شود. همچنین از خرمشهر تا شلمچه نیز از نظر جاده‌های دسترسی مشکلی نداریم.

وی افزود: در محور خرمشهر – شلمچه نیز باید اقداماتی نظیر نصب علائم مورد نیاز و تابلوهای توقف ممنوع، انجام شود. همچنین درخواست کرده‌ایم تا این محور حصارکشی شود و یا به وسیله گاردریل یا از طریق نصب نیوجرسی این محور محصور شود تا زائران دیگر خودروهای خود را در حاشیه این جاده یا فضای بین دو لاین جاده، پارک نکنند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: مشکلات در بحث جاده و مسیرهای دسترسی مراسم اربعین بیشتر در حوزه چذابه است. در این راستا جاده کمربندی سوسنگرد که از ورودی سوسنگرد به بستان می‌رود، و در جنوب سوسنگرد قرار دارد، در حال اجرا است. البته بخشی از آن انجام و دوبانده شده است و حدود پنج کیلومتر از آن باقی مانده است.

دولتشاهی اظهار کرد: سال گذشته بیشترین مشکل را در بحث مسیرهای دستری منتهی به مرز چذابه در جاده نفت داشتیم. این جاده بین جاده جدید و قدیم بستان – چذابه قرار دارد و این دو جاده را به هم متصل می‌کند و به نوعی راه دسترسی به پارکینگ چذابه نیز هست.

وی ادامه داد: جاده نفت بسیار باریک و کم‌عرض بود زیرا برای کاربری‌های گفته شده، احداث نشده بود. اکنون عملیات تعریض و زیرسازی این جاده در حال انجام است و اگر این اقدامات نیز حل شود، می‌توان گفت که بسیاری از بار ترافیکی ما کم می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان در بحث راه‌ها و مسیرهای دسترسی منتهی به مرز چذابه در کمربندی بستان بین دو پل فلزی، یک محور با طول حدود چهار کیلومتر قرار دارد که این محور یکی از گره‌های ترافیکی ما در مراسم اربعین سال گذشته بود و در این محور مشکلاتی داشتیم که برای حل این مشکلات، اقداماتی در حال اجرا است.

دولتشاهی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به ویژه اداره‌کل راه و شهرسازی به شدت پیگیر به سرانجام رسیدن تمام اقدامات مذکور هستند و پیگیر هستند تا قبل از مهر تمامی این اقدامات انجام شود. بدین ترتیب در مراسم اربعین امسال، ترافیکی بسیار خوب و روان در مسیرهای منتهی به دو مرز چذابه و شلمچه شاهد خواهیم بود. البته مشکلات هنوز وجود دارند.

وی بیان کرد: در مراسم اربعین سال گذشته در دو محور اهواز – خرمشهر و آبادان – ماهشهر به علت دوطرفه و یکنواخت بودن، بیشترین تصادفات را داشتیم. البته تصادفات جاده‌ای ما بیشتر در زمان بازگشت زائران حسینی بود زیرا زائران به علت خستگی تمایل داشتند زودتر برسند و معمولا هنگام شب به مرز ایران می‌رسیدند و بدون استراحت کردن سوار خودروهای خود می‌شدند و مستقیم به سمت شهرهای خود حرکت می‌کردند.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: این وضعیت به گونه‌ای بود که در یک روز در جاده آبادان – ماهشهر حدود 50 فقره واژگونی خودرو داشتیم که دقیقا زمان بازگشت زائران رخ داده بودند و تمام این حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود و همین موضوع برای ما مشکل‌ساز شده بود.

دولتشاهی ادامه داد: امسال تلاش می‌شود تا در این بحث نیز همه از نیروی انتظامی، پلیس راه و ... کمک کنند تا این حوادث کنترل شوند و شاهد کمترین حوادث جاده‌ای در مراسم اربعین باشیم.

 

کد خبر 80245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha