پالس‌های منفی صنعت خودرو با اعمال سیاست‌های اشتباه

پرشین خودرو: کیفی‌سازی خودرو و تلاش برای ارتقای استانداردهای موجود در زمینه کیفیت صنعت خودرو که همواره بر آن تاکید شده و یکی از چالش‌های اصلی این صنعت به شمار می‌رود،

به گزارش پرشین خودرو، در شرایطی محقق و به ایده‌آل‌ها نزدیک خواهد شد که فعالان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو از قانون‌گذار تا مجری و خودروساز با همراهی و تلاش مستمر، نسبت به ارتقا و تنوع در تولید محصولاتی با نرخ رقابتی در بازار داخل اقدام کنند و به‌طور قطع همراهی نکردن این بخش‌ها با یکدیگر بر اوضاع تولید و جریان کیفی‌سازی خودروهای داخلی ضربه خواهد زد.
خودروسازان همواره نسبت به ارتقای کیفیت و استاندارد تولیدات خود تعهداتی داشته‌اند اما با این حال در سال‌های اخیر و به‌واسطه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، بسیاری از مصرف‌کنندگان به دلیل بازار غیررقابتی خودروسازان در حوزه نرخ و کیفیت ضرر و زیان زیادی را متحمل شده‌اند.
این شرایط نشان می‌دهد که بازار خودرو نیازمند فضای رقابتی است تا جریان تولید خودروسازان تغییر و ضمن انتفاع مشتریان، رضایت آنها نیز حاصل شود. بی‌شک با گسترش رقابت‌پذیری در بازار خودرو، علاوه بر جهت‌گیری درست قیمت‌ها، شاهد افزایش کیفیت و تلاش برای ارتقای استانداردها و همچنین عرضه تولیدات جدید به بازار خواهیم بود.
بر این اساس باید برخی از کاستی‌های موجود در صنعت خودرو را نتیجه برخی از سیاست‌های اشتباه در این صنعت دانست به‌طوری‌که اعمال این سیاست‌ها در دهه‌های اخیر در صنعت خودرو باعث شرایطی همچون ایجاد بازار انحصاری، قیمت‌گذاری و حمایت‌های غیراصولی دولت از خودروسازان شده و این صنعت مهم را وارد جریان غیرمنطقی کرده که در عمل مانع توسعه مورد انتظار در این صنعت شده است.
بر این اساس و با توجه به جایگاه ویژه این صنعت در اقتصاد، در صورت بی‌توجهی به وعده‌های داده‌شده و نبود رضایت از کیفیت و نرخ محصولات داخلی، کمیسیون صنایع و معادن به جریان کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی ورود خواهد کرد. بنابراین با ارتقای استانداردهای خودرویی در مدت‌زمان تعیین‌شده ضمن خروج تعدادی از خودروهای قدیمی از جریان تولید، کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی ارتقا یافته و بر اساس انتظار و نیاز مشتریان داخلی خواهد شد.

 

رضا علیزاده - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

کد خبر 80247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha