ورودکمسیون  اصل ۹۰به لابی‌ها و پشت‌پرده صنعت خودروسازی

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده‌ای برای بررسی لابی‌ها و پشت‌پرده صنعت خودروسازی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی  از ورود این کمیسیون به لابی‌ها و پشت‌پرده صنعت خودروسازی خبر داد و گفت: در این زمینه پرونده‌ای در کمیسیون اصل 90 تشکیل شده و پس از بررسی‌ها متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشورمان در انحصار افراد خاصی قرار گرفته است، ادامه داد: شرکت‌ها و افرادی که در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کنند باید به مجلس این گزارش را بدهند که چه تحولی در این صنعت ایجاد کرده‌اند و خودروهایی که تولید می‌کنند چه‌میزان ارتقای کیفیت داشته‌ است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه هزاران نفر در کشورمان سالیانه قربانی خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل می‌شوند، افزود: یکی از این خودروهای بی‌کیفیت پراید است که مدت طولانی در کشور تولید شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: با تشکیل پرونده سعی خواهد شد دست افرادی که در صنعت خودرو رانت دارند و باند تشکیل داده‌اند و جان 80 میلیون انسان را به مخاطره انداخته‌اند رو شود.

داداشی از حضور مسئولان 2 شرکت خودروسازی (ایران‌خودرو و سایپا) در کمیسیون اصل 90 برای ادای برخی توضیحات خبر داد و اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک از مسئولان این دو شرکت خودروساز برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه شکایات متعددی از صنعت خودروسازی به کمیسیون اصل 90 پارلمان ارجاع شده، گفت: بیشتر این شکایات درباره آتش گرفتن خودروها در تصادفات و ایمن نبودن آنها است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه علاوه بر افزایش فروش خودروهای شرکت‌های خودروسازی به‌فکر ارتقای کیفیت محصولات خود نیستند، گفت: تولید محصولات بی‌کیفیت با انحصارطلبی برخی از افراد امروز با جان مردم بازی می‌کند.

تسنیم 

کد خبر 80255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha