شکایت 5 ایالت آمریکا از ترامپ به دلیل سیاست‌های خودرویی

پرشین خودرو:نیویورک، کالیفرنیا و سه ایالت دیگر آمریکا از دولت مرکزی به دلیل تاخیر در برخورد با خودروسازانی که به "آلایندگی هوا" منجر می‌شوند، شکایت کردند. آنها مدعی هستند که این خودروسازان محصولات خود را با کمترین حد استانداردهای سوختی ارائه می‌دهند.

به گزارش  پرشین خودرو، به نقل از "رویترز"، این دادخواست از طرف مقامات مریلند، ورمونت و پنسیلوانیا نیز امضاء شده و بزرگترین چالش حقوقی دولت ترامپ در حوزه سیاست‌های خودرویی این کشور تا به امروز محسوب می‌شود. 

شکایت 5 ایالت آمریکا بر ضد دولت ترامپ به دلیل ساست‌های خودرویی

 

به عنوان بخشی از مجموعه تنظیم قوانین که زیر نظر ترامپ هدایت می‌شود، بین مقامات قانون‌گذار در بخش‌های مختلف این بحث هنوز وجود دارد که آیا خودروسازان باید از گزینه‌هایی استفاده کنند که به کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت منجر شود یا قوانین موجود به آنها اجازه حرکت در روند فعلی را خواهد داد.

 دادستان کالیفرنیا در بیانیه خود علیه دولت مرکزی اعلام کرد: بهره‌وری سوخت به معنای هوای پاک، ارتقای سلامت عمومی کودکان و حفظ انرژی بیشتر است و دولت ترامپ در این خصوص باید پاسخگو باشد.

این پرونده در دادگاه تجدید نظر آمریکا به ثبت رسیده و قرار است در سه شاخه محیط زیستی مورد رسیدگی قرار گیرد.

دپارتمان حمل و نقل آمریکا تاکنون نظرات ارائه شده در این پرونده را نپذیرفته و آن را رد کرده است.

برخی از ایالات و گروه‌های محیط زیستی آمریکا با تصمیمات اتخاذ شده درسازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA) در ماه جولای با چالش مواجه شده‌اند. این تصمیم به تعلیق قوانین دولت اوباما در سال 2016 منجر شده که به مجازات دو برابری گروه‌های آلاینده خودروساز می‌پرداخت.

خودروسازان به این قوانین و تصمیمات اعتراض دارند و بر این باورند که چنین قوانینی می‌تواند هزینه‌های مرسوم صنعت خودرو را تا سقف یک میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

این درحالیست که در ماه ژوئیه برخی از وکلای عمومی در آمریکا برای حذف خودروهای آلاینده از چرخه حمل و نقل عمومی هم‌پیمان شدند.

در ماه مارس نیز ترامپ دستور بازبینی استانداردهای قانون بهره‌وری سوخت را داد. ترامپ این قانون دولت اوباما را که قرار است در سال 2022 و 2025 عملیاتی شئد را سخت‌گیرانه و دشوار اعلام کرد.

 

کد خبر 80267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha