کد خبر 80269
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مرگبارترین و ترسناک ترین جاده های جهان کدامند؟

پرشین خودرو: برخی از جاده‌ها علاوه بر منظره زیبا، هیجان‌انگیز و تا حدودی ترسناک نیز هستند. برای آشنایی بیشتر با این جاده‌های خاص در اقصی نقاط جهان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

به گزارش پرشین خودرو، سفرهای جاده‌ای، جدای از محاسنی مانند استفاده از مناظر طبیعی و بازدید از جاذبه‌های مسیر دارای معایبی مانند طولانی‌ شدن مدت سفر، خستگی و... نیز هستند. در این خصوص، ایمنی جاده نیز از مسائل غیر قابل انکار به شمار می‌رود و برخی از جاده‌ها به دلیل موقعیت و ویژگی جغرافیایی منطقه بسیار خطرناک و حتی ترسناک هستند.

گذرگاه استلویو ( Stelvio )

 

جاده‌های ترسناک

این گذرگاه دومین جاده آسفالته مرتفع کشور ایتالیا به شمار می‌رود که دارای ۲۷۵۷ متر ارتفاع و ۶۰ پیچ خطرناک است.

جاده قدیمی یونگاس ( Yungas)

جاده‌های ترسناک

این جاده قدیمی در کشور بولیوی قرار دارد و سالانه در حدود ۲۰۰ نفر در این جاده کم عرض و پر پیچ و خم ۶۴/۳۷ کیلومتری از لاپاز به کورایکو جان خود را از دست می‌دهند. از این رو به «جاده مرگ» شهرت یافته است.

بزرگراه کارنالی (Karnali)

جاده‌های ترسناک

طول مسافت بزرگراه کارنالی ۲۵۰ کیلومتر است و در کشور نپال قرار دارد. طبق آمار سالانه ۵۰ نفر هنگام عبور از این جاده در رشته کوه‌هایهیمالیا به دلیل وجود موانع، دست‌اندازها و چاله‌ها و نیز شیب تند جاده کشته می‌شوند.

جاده آتلانتیک

جاده‌های ترسناک

جاده آتلانتیک با ۸ کیلومتر طول و ۵ پل یکی از زیباترین جاده‌های جهان نیز به شمار می‌رود که در کشور نروژ قرار دارد، اما هنگام طوفان‌های دریایی عبور از آن بسیار خطرناک است.

پل رودخانه ویتیم (Vitim)

جاده‌های ترسناک

منطقه سیبری به لحاظ تراکم جمعیتی بسیار محدود بوده و در زمان سرما و یخبندان عبور از این پل چوبی و فاقد حفاظ ممنوع است.

جاده تونلی گولیانگ (Guoliang)

جاده‌های ترسناک

این تونل با ۴/۵۷ متر ارتفاع و ۳/۶۵ متر عرض، توسط تنها ۱۳ نفر از روستاییان در دل کوه‌های مخروطی تایهانگ (Taihang) کشور چینساخته شده است.

پل حسینی هنگینگ (Hussaini Hanging)

جاده‌های ترسناک

این پل بی‌نظیر در منطقه گیلگیت-بالیستان شمال کشور پاکستان قرار دارد و در ساله‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی برای عبور و مرور مردم در میان کوه‌ها احداث شده است.

پل ای‌یا ولی واین (Iya Valley Vine)

جاده‌های ترسناک

این پل زیبا و منحصربه‌فرد در کشور ژاپن قرار دارد و در سده دوازدهم میلادی ساخته شده است. نکته قابل توجه در مورد این پل باستانی این است که گردشگران پر جرات هنوز هم می‌توانند روی آن قدم بزنند.

بزرگراه ۸۲ ایالت کلورادو

جاده‌های ترسناک

بزرگراه ۸۲ یکی از بزرگ‌ترین جاده‌های آمریکا است که در کوه‌های راکی و با ۳۶۸۸/۰۸ متر ارتفاع از سطح دریا ساخته شده است، ولی مسیر باریک و انحنای مسیر، این جاده را به یکی از زیباترین و البته خطرناک‌ترین جاده‌های جهان تبدیل کرده است.

ترن هوایی

جاده‌های ترسناک

بزرگراه جیمز دالتون در آلاسکا دارای نام‌های بسیاری مانند جاده ترانزیت، ترن هوایی و جاده جدال با یخ است. خطرناک بودن این جاده مربوط به یخبندان و لغزندگی آن است.

جاده در بزرگ تیان‌من شان (Tianmen Shan)

جاده‌های ترسناک

این جاده به «خیابان بهشت» معروف است و چین برای مدت‌ها این راز را برملا نکرده بود. در طول مسیر ۹۹ پیچ وجود دارد که در پایان به معبدی در بالا منتهی می‌شود.

ترولیشتین ( Trollstigen)

جاده‌های ترسناک

یکی دیگر از جاده‌های مرگبار که با ارتفاع ۴۲۶/۷۲ متری در کشور نروژ قرار دارد و در طول مسیر نفس‌گیر آن باید کمربند ایمنی محکم بسته شود.

جاده شماره یک کالیفرنیا

جاده‌های ترسناک

اگر دچار مشکل ترس از ارتفاع نیستید و دوست دارید تا از شهر بیگ‌سور بازید کنید، پس حتما مسیر سفر خود را از جاده شماره یک کالیفرنیا انتخاب کنید؛ زیرا از بالای این پل می‌توانید منظره حیرت‌انگیز نوار ساحل را تماشا کنید. جای تردیدی نیست که هنگام تماشای این منظره نفس‌ در سینه‌ها حبس خواهد شد.

روتا ۵ (Ruta 5)

جاده‌های ترسناک

جاده روتا ۵ در یکی از خشک‌ترین نقطه‌های کره زمین -بیابان آتاکاما- و در کشور شیلی قرار دارد. این جاده به لحاظ قرارگیری در منطقه بیابانی فاقد استراحتگاه و پمپ بنزین بوده و اغلب اوقات توام با وزش باد و گرد و غبار است.

بزرگراه مرگ BR 116 AKA

جاده‌های ترسناک

بزرگراه مرگ در برزیل بنا به دلایل انسانی و همچنین طبیعی بسیار ترسناک است؛ زیرا علاوه بر وضعیت نامساعد و ناهموار جاده، خطر حمله دزدان و راهزنان نیز وجود دارد. 

کد خبر 80269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha