کد خبر 80270
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
رنو سیمبیوز خودرویی از نسل آینده!

پرشین خودرو: این خودرو قرار است چشم‌انداز کوتاه مدت برند رنو تا سال 2023 باشد و برخی از فناوری‌های موجود روی آن مانند حسگرهای چند منظوره و قابلیت‌های چند منظوره روی برخی مدل‌های تولیدی رنو به کار رود.

به گزارش پرشین خودرو، مدل مفهومی رنو سیمبیوز، نگاه این خودروسازی به آینده صنعت متحرک خودروسازی در سال 2030 است. درست زمانی که یک سامانه متحرک می‌تواند با تمامی زیرساخت‌های جاده‌ای و تجهیزات یک خانه ارتباط برقرار کند.

سیمبیوز در اصل یک سامانه یکپارچه از خانه و اتومبیل است، که در هماهنگی کامل با یکدیگر به سر می‌برند. این اولین باری است که یک خودروی مفهومی متصل به یک خانه در یک نمایشگاه خودرویی به نمایش درمی‌آید.

رونمایی از خانه و سیمبیوز رنو

تری بولر مشاور ارشد کمپانی رنو در خصوص این مدل گفت: روشی که در این خودرو برگزیدیم از تغییر سخن می‌گوید. در حال حاضر خودروها بیش از یک وسیله رفت و آمد هستند. آنها پر از فناوری‌اند و در ارتباط بین افراد، سرنشینان خودرو، ارتباط اتومبیل‌ها با یکدیگر و ارتباط افراد با اشیاء تاثیرگذارند. آنها حتی می‌توانند فضای شخصی و خصوص افراد را تغییر داده و تحت تاثیر قرار دهند.

رونمایی از خانه و سیمبیوز رنو

با نگاه به سال 2030 و طرح‌های از پیش تعین شده می‌توان گفت که بهره‌وری مصرف سوخت، سامانه‌های ارتباطی و سناریوی رانندگی خودران به راحتی می‌تواند زندگی و سفرهای ما را تحت تاثیر قرار دهد.

رونمایی از خانه و سیمبیوز رنو

مدل جدید رنو سیمبیوز قدرت خود را از موتورهای تمام الکتریکی می‌گیرد که روی محور عقب واقع شده است. هر موتور مخصوص حرکت یک چرخ است. این موتورهای الکتریکی توانی معادل 680 اسب بخار یا 500 کیلووات را با گشتاور 660 نیوتن‌متری ارائه می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد که خودرو می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و با یک بار شارژ مسافتی حدود 500 کیلومتر را روی جاده‌های واقعی طی کند. رنو ادعا می‌کند که 80 درصد ظرفیت باتری‌های در این خودرو تنها در 20 دقیقه از طریق سامانه شارژ القائی تکمیل می‌گردد.

لورن فن دن آکر مدیر بخش طراحی رنو در این خصوص گفت: سیمبیوز یک پروژه منحصر به فرد است که ما را به اکوسیستم محیطیتمان مرتبط می‌سازد. به همین دلیل خودرو این امکان را فراهم می‌آورد که با طراحان، مهندسان و برنامه‌ریزان در حوزه‌های غیرخودرویی هماهنگ شویم. هدف ما جستجوی مرزهای جدید در تجربیات مشتریان، فناوری، بهره‌وری انرژی و هماهنگی است که که در مجموع تجربه‌ای جدید در عرصه جهانی می‌آفریند.

رونمایی از خانه و سیمبیوز رنو

رنو قصد دارد الکتریکی خودران و ارتباطی خود را تا اواخر سال جاری به شکلی گسترده آزمایش کند. این خودرو قرار است چشم‌انداز کوتاه مدت برند رنو تا سال 2023 باشد و برخی از فناوری‌های موجود روی آن مانند حسگرهای چند منظوره و قابلیت‌های چند منظوره روی برخی مدل‌های تولیدی رنو به کار رود.

رونمایی از خانه و سیمبیوز رنو
کد خبر 80270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha