کد خبر 80299
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
آئودی RS4 آوانت رونمایی شد

پرشین خودرو: جدیدترین مدل اسپرت از سری خودروهای RS شرکت آئودی با نام RS4 آوانت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای اسپرت شرکت آئودی کم نیستند؛ اما دو مدل برجسته این سبک خودروها توسط شرکت آئودی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت آلمان تبدیل به ویترین این خودروساز برجسته آلمانی شده است. بعد از رونمایی روز گذشته‌ی آئودی از خودروی R8 V10 SW در همین نمایشگاه؛ حالا نوبت به خودروی RS4 آوانت است که برای اولین بار رونمایی شود. اگر تا پیش از این مدل S4 آوانت را به‌اندازه‌ی کافی در نمای بیرونی تهاجمی نمی‌دانستیم؛ حالا نسخه RS تا حد زیادی انتظار ما را برآورده کرده است. این خودرو به‌واسطه‌ی محفظه و خروجی هوای بزرگ‌تر، اگزوز بیضی‌شکل و بادگیر نصب‌شده در قسمت انتهای سقف خودرو تا حد زیادی مشکل چهره‌ی غیر اسپرت و غیر تهاجمی مدل پیشین‌ خود را حل کرده است.

به گفته مسئولان شرکت آئودی، طراحی این خودرو برگرفته از مدل‌های افسانه‌ای کواترو (Quattro) است و تلاش شده اِلِمان‌های مختلفی از اولین نسل این خودرو که در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد نیز در این مدل جدید تعبیه شود. نسخه جدید که در رنگ آبی روشن توسط آئودی ارائه شده است، نسبت به مدل‌های پیشین قیمت بالاتری خواهد داشت.

AUDI RS4 AVANT

این خودرو درست همانند خودروی آئودی RS5 کوپه، به پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ مجهز خواهد بود. بدین ترتیب خودروی RS4 آوانت با توان خروجی ۴۵۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، عملکردی فوق‌العاده در بحث پیشرانه به ارمغان خواهد آورد. با وجود اینکه میزان توان خروجی نسبت به مدل پیشین این خودرو تغییری ندارد؛ اما به‌واسطه‌ی استفاده از تکنولوژی مدرن توربو شارژ، RS4 آوانت افزایش ۱۷۰ نیوتن‌متری در میزان گشتاور تجربه می‌کند.

AUDI RS4 AVANT

این خودروی سریع برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت مجاز این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مشتریانی که به سرعتی بالاتر نیاز دارند می‌توانند با سفارشی کردن خودرو و نصب سیستم دینامیک RS روی آن، به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسند.

همانند دیگر خودروهای اسپرت شرکت آئودی، به استثنای خودروی R8، خودروی RS4 آوانت از تکنولوژی برتر چهارچرخ محرک اختصاصی شرکت آئودی بهره ‌می‌برد. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو بر عهده جعبه‌دنده ۸ سرعته تیپ‌ترونیک است؛ درحالی‌که دیفرانسیل عقب این خودرو نیز به‌عنوان آپشن، قابل سفارش خواهد بود. بدنه این خودرو در مقایسه با مدل معمولی A4 به میزان ۷ میلی‌متر کوتاه‌تر و به زمین نزدیک‌تر شده است. در این مدل از آوانت به‌صورت پیش‌فرض از چرخ‌های ۱۹ اینچی استفاده شده است؛ هرچند چرخ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌عنوان آپشن قابل سفارش هستند.

در مقایسه با نسل پیشین این خودرو، RS4 آوانت جدید در مجموع ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر شده و وزن خالص آن به ۱۷۹۰ کیلوگرم رسیده است. در بخش فضای داخلی نکته‌ی قابل توجهی وجود ندارد؛ چراکه طراحی داخل کابین کاملا مشابه خودروی RS5 کوپه است. بدین ترتیب امکانات و تجهیزات اختصاصی مدل‌های RS مانند نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (Head-up) و سیستم مجازی پیشرفته هدایت خودروی آئودی در این مدل دیده می‌شود. بسیاری از امکانات رفاهی دیگر نیز در غالب آپشن‌ قابل سفارش خواهند بود.

 

AUDI RS4 AVANT

آئودی اعلام کرده است که تا پایان پاییز امسال، پیش‌فروش این خودرو در اروپا آغاز و تا پیش از شروع سال جدید میلادی خودروها تحویل مشتریان خواهد شد. اولین کشوری که این خودرو در آن عرضه خواهد شد، زادگاه این شرکت یعنی آلمان خواهد بود و قیمت این خودرو در مدل پایه، ۷۹ هزار و ۸۰۰ یورو  (معادل ۹۵ هزار دلار ) اعلام شده است.

زومیت

کد خبر 80299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha