کد خبر 80331
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
ب.ام‌.و M8 GTE، رونمایی شد

پرشین خودرو: ب.ام‌.و موتوراسپرت از مدل جدید خودروی مسابقه‌ای خود با نام M8 GTE در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ب.ام‌.و موتوراسپرت (BMW Motorsport) مدل جدید خود را برای مسابقات بین‌المللی GT ارائه کرد. قبل از این‌که بی‌ام‌و سری 8 کوپه به فروش برسد، ماشین مسابقه‌ای جدید در فصل بعدی مسابقات اتومبیل‌رانی از جمله مسابقات قهرمانی استقامت (FIA WEC) رقابت خواهد کرد. با این سری است که بی‌ام‌و موتوراسپرت نیز بازگشت جذابی به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز (FRA) خواهد داشت. به همین ترتیب، بی‌ام‌و M8 GTE با آخرین فناوری پیشرفته و نوآورانه به همراه دهه‌ها تجربه در موتوراسپرت خود را برای رقابتی جدی آماده می‌کند.

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، این خودروی جدید در لباس خودروی بی‌‌ام‌و M Motorsport نمایش داده شده است؛ این خودرو مخصوصا برای این مناسبت طراحی شده و جلوه‌هایی بصری از طرح‌های آینده بی‌ام‌و موتوراسپرت را که در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آیند ارائه می‌دهد. این نشان‌دهنده‌ی رابطه‌ی نزدیک بین توسعه خودروهای تولیدی و موتوراسپرت است و بار دیگر شدت تعلق و وابستگی بین BMW Motorsport و BMW M را نشان می‌دهد.

بی‌ام‌و M8 GTE

بی‌ام‌و M8 GTE

بی‌ام‌و GTE در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۷ (۱۲ دی ۹۵) در کارخانه دینگولفینگ گروه خودروسازی بی‌ام‌و در آلمان نمایش و رونمایی موفقیت‌آمیزی داشت. کارخانه دینگولفینگ محلی است که قرار است در آن مدل جاده‌ای بی‌ام‌و سری 8 جدید تولید شود. ارتباط نزدیک بین خودروهای تولیدی و مسابقه‌ای، یکی از پایه‌های توسعه خودروی بی‌ام‌و M8 GTE است. دانش کسب‌شده از خروجی رقابت با خودروی جدید در مسابقات قهرمانی استقامت فیا و مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت IMSA WeatherTech در آمریکای شمالی، به‌طور مستقیم برای توسعه‌ی مدل تولیدی که به‌طور موازی با پروژه موتوراسپرت اجرا می‌شود، استفاده می‌شود.

بی‌ام‌و M8 GTE

 

بی‌ام‌و M8 GTE

جنز مارکوارت، مدیر بی‌ام‌و موتوراسپرت، گفت:

بی‌ام‌و M8 GTE پرچم‌دار جدید تیم GT بی‌ام‌و است و با رقبای قدرتمندی در این بخش مواجه خواهد شد. برای ما ارائه‌ی خودرو رونمایی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت گام مهم بعدی در مسیر رفتن به سمت اولین مسابقه است؛ ما قصد داریم که این خودرو برای اولین بار در مسابقات ۲۴ ساعته دتونا در سال ۲۰۱۸ شرکت کند. مسابقات قهرمانی استقامت فیا و سری IMSA در آمریکای شمالی محیط رقابتی برتری برای خودروی جدید ما هستند. ما با بی‌ام‌و M8 GTE، آخرین فناوری روز را به کلاس جهانی GT می‌آوریم؛ درحالی‌که عادت ما همواره شرکت در مسابقات لمانز بوده است. توسعه بی‌ام‌و M8 GTE به‌صورت برنامه‌ریزی شده است و ما به سختی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خودروی جدید در سال ۲۰۱۸ با به چالش کشیدن رقبا به پیروزی مهمی دست یابد.

پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر بی‌ام‌و مجهز به فناوری توربوی دوقلو است که با توجه به طبقه‌بندی و مقررات مربوطه، به ظرفیت چهار لیتری محدود شده است، سری M8 GTE، دارای قدرت اسمی بیش از ۵۰۰ اسب بخار است. بلوک سیلندر و سرسیلندر هر دو از فناوری پیشرانه‌های استاندارد بی‌ام‌و گرفته شده است و با آلیاژ سبک ریخته‌گری در کارخانجات این خودروساز در لندشات آلمان تولید می‌شود. تمرکز کار تولید در دستیابی به حداکثر کارایی و دوام است. پیشرانه تولیدی قدرتمند، زمینه را برای نمایش فوق‌العاده این خودروی اسپرت فراهم می‌کند. انتقال قدرت در خودروی بی‌ام‌و M8 GTE با استفاده از یک جعبه‌دنده مسابقه‌ای ترتیبی ۶ سرعته انجام می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند تولید نوین به مهندسان طراح آزادی بیشتری می‌دهد؛ «تولید مجازی» نقش مهمی در توسعه‌ی خودروی بی‌ام‌و M8 GTE ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال، کنترل کشش با کمک یک سیستم هوش مصنوعی طراحی شده است. بهینه‌سازی توپولوژیک با چاپ سه‌بعدی، به مهندسین بی‌ام‌و آزادی بیشتری برای جستجوی راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه در طراحی خودرو می‌دهد. همچنین نمونه‌سازی سریع اجازه می‌دهد یک قطعه‌ی جدید، به‌عنوان یک نمونه اولیه قابل استفاده، فقط ۲۴ ساعت پس از تولید مجازی تحویل داده شود.

بی‌ام‌و M8 GTE

مهندسان خودروهای مسابقه‌ای و تولیدی با هم در چارچوب پروژه بی‌ام‌و M8 کار می‌کردند. به‌عنوان مثال، طراحی سبک وزن نقش مهمی در تولید خودروی جدید GT دارد. کاهش قابل توجه وزن با استفاده‌ی گسترده از اجزای فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده (CFRP) که بسیار سبک‌وزن است، به دست می‌آید. خودرویی با ابعاد ۴۹۸۰ میلی‌متر طول و ۲۰۴۶ میلی‌متر عرض، دارای وزنی برابر با ۱۲۲۰ کیلوگرم است. طراحی بی‌ام‌و M8 GTE نیز نشان‌دهنده ارتباط نزدیک با بی‌ام‌و سری 8 و بی‌ام‌و M8 است. این ارتباط به ویژه در طراحی سقف خودرو و چراغ‌های جلو و عقب ظاهر می‌شود.

کار روی آیرودینامیک یک خودروی مسابقه‌ای جدید به همان اندازه که وقت‌گیر است، ضروری هم هست. به همین دلیل برای مهندسان بی‌ام‌و بسیار مهم است که قادر باشند از همان ابتدا با حداکثر بهره‌وری روی شاسی بی‌ام‌و M8 GTE کار کنند. استفاده از یک الگوریتم جدید باعث افزایش قابل توجهی در محاسبات CFD شده است؛ بنابراین قبل از رفتن خودرو به تونل باد، امکان استفاده از قدرت بیشتر محاسباتی برای افزایش تعداد شبیه‌سازی‌های احتمالی وجود دارد. به همین دلیل، بی‌ام‌و موتوراسپرت از همکاری با تیم طراحی و تولید و مزایای استفاده از شرایط کامل آزمایش در آزمایشگاه آیرودینامیک گروه بی‌ام‌و استفاده می‌کند. یکی از نتایج توسعه آیرودینامیک، لبه‌های خلاقانه جدید این خودرو است که به‌عنوان یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) ارائه خواهد شد.

بی‌ام‌و M8 GTE

وابستگی نزدیک بین سازندگان خودروهای تولیدی بی‌ام‌و و تیم موتوراسپرت در دو حوزه مهم دیگر همچنان ادامه دارد؛ همان تکنیک اندازه‌گیری سه‌بعدی که در بی‌ام‌و M4 DTM استفاده شده است، در بی‌ام‌و M8 GTE نیز استفاده می‌شود. بی‌ام‌و M4 DTM خودرویی است که اولین مسابقه خود را در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشت . سیستم اندازه‌گیری فوق مدرن بخش تولید انبوه بی‌ام‌و، کنترل کامل این خودروی مسابقه‌ای را پس از مونتاژ انجام می‌دهد. برای یک خودروی بسیار پیچیده مانند بی‌ام‌و M8 GTE، که به‌طور کامل با دست ساخته شده، ضروری است که تمامی ابعاد به درستی پیاده‌سازی و اجرا شوند.

بی‌ام‌و M8 GTE

تاریخچه طولانی حضور بی‌ام‌و موتوراسپرت در لمانز

بی‌ام‌و موتوراسپرت در سال ۲۰۱۸ با مسابقات قهرمانی استقامت FIA به لمانز باز می‌گردد. آخرین باری که خودروی مسابقه بی‌ام‌و در این مسابقات نمایش داده شد، در سال ۲۰۱۱ بود که با بی‌ام‌و M3 GT2 شرکت کرد. یک سال قبل از آن، خودروی هنری جف کونز آمریکایی یعنی بی‌ام‌و M3 GT2 عملکرد چشم‌گیری داشت.

در میان خودروهای هنری بی‌ام‌و که پیش از این در لمانز شرکت کرده بودند، بی‌ام‌و 3 CSL الکساندر کالدر آمریکایی (۱۹۷۵)، بی‌ام‌و 320i طراحی‌شده توسط روی لیختن اشتاین آمریکایی (۱۹۷۷) و بی‌ام‌و M1 اندی وارهول آمریکایی (۱۹۷۹) بود. بزرگ‌ترین زمان حضور ورزشی بی‌ام‌و موتوراسپرت در سال ۱۹۹۹ بود، زمانی که یانیک دالماس فرانسوی، خواکیم هینکلهوک آلمانی و پیرلویجی مارتینی ایتالیایی با بی‌ام‌و V12 LMR پیروز شدند؛ مک‌لارن F1 GTR، با پیشرانه‌ی طراحی‌شده توسط بی‌ام‌و، در سال ۱۹۹۵ در Circuit de la Sarthe پیروز شد.

اولین باری که یک خودروی بی‌ام‌و در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شرکت کرد، در سال ۱۹۳۹ بود که یک بی‌ام‌و 328 بعد از ۲۳۶ دور مسابقه پیروز شد. پس از سال ۱۹۷۲، خودروهای بی‌ام‌و به‌طور منظم در مسابقات کلاسیک استقامت حضور داشتند.

کد خبر 80331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha