آخرین مهلت استانداردهای 83 گانه خودرو تغییر نمی کند

پرشین خودرو: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آخرین مهلت اجرای استانداردهای 83 گانه خودرو اول دی ماه 1397 است و قرار نیست این تاریخ تغییر کند.

به گزارش پرشین خودرو،  «نیره پیروزبخت» روز چهارشنبه در حاشیه نشست قائم مقام وزیر ترکیه در محل سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران افزود: برنامه 83 گانه استاندارد خودرو در شورای سیاست گذاری خودرو با حضور بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران در آن شورا تصویب شد.
وی اظهارداشت: محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازهم نیز در روزهای اخیر بر رعایت این استانداردها تاکید کردند.
پیروزبخت درباره تولید نشدن خودرو با قیمت کمتر از 35 میلیون تومان نیز گفت: سازمان ملی استاندارد وارد بحث قیمت نمی شود، چرا که برای این سازمان کیفیت، سلامت و جان مردم در اولویت است و بحث قیمت در شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطرح می شود.
وی همچنین درباره تغییرات انجام شده در موتورسیکلت های کاربراتوری هنگام شماره گذاری، گفت: این موتورها به صورت انژکتوری شماره گذاری می شوند .
پیروز بخت افزود: در روزهای اخیر یکی از اعضای انجمن اعلام کرد که 40 سال از تولید موتورسیکلت های 125 می گذرد و باید روند شماه گذاری آنها متوقف شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد اظهارداشت: این موتورسیکلت ها نیز همچون خودروها هستند و براساس قوانین موجود به ویژه سازمان محیط زیست روی این موتورسیکلت ها نظر ویژه ای دارد و به طور قطع آنهایی که کاربراتوری هستند با توقف تولید مواجه می شوند و سازمان استاندارد و محیط زیست نیز به دنبال توقف آنها است و استانداردهای ما انژکتوری است که روی آنها تاکید می شود.

کد خبر 80363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha