نسل جدید داچیا داستر همراه با اطلاعات تکمیلی معرفی شد+تصاویر

پرشین خودرو: هفته‌های گذشته کمپانی خودروسازی داچیا تنها با انتشار یکسری تصاویر، از نسل جدید "داستر" رونمایی کرد. اما حالا با رونمایی و نمایش محصول جدید خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، اطلاعات بیشتری هم از آن ارائه شده است که در پرشین خودرو مروری بر روی آنان خواهیم داشت.

به گزارش پرشین خودرو، مهم‌ترین اطلاعاتی که از این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت آلمان منتشر شده است، می‌تواند مربوط به بخش مولد قدرتی این اتومبیل باشد که حالا طبق ادعای شرکت سازنده از دو پیشرانه بنزینی و همچنین دو پیشرانه دیزلی تشکیل شده است که در این میان پیشرانه‌های بنزینی از نوع 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری توربوشارژر بوده و می‌توانند به ترتیب 113 و 123 اسب بخار قدرت داشته باشند که پیشرانه 1.6 لیتری نیروی خود را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند، اما برای نسخه 1.2 لیتری می‌توان از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل استفاده کرد.
این موضوع برای پیشرانه‌های دیزلی هم صادق خواهد بود، با این تفاوت که تنها یک پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی برای نسل جدید داچیا داستر در نظر گرفته شده است که نسخه 89 اسب بخاری آن به صورت محور جلو محرک و همچنین نسخه 108 اسب بخاری آن به هر دو صورت محور جلو محرک و چهارچرخ محرک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
همانطور که پیش از این گفته بودیم، در طراحی ظاهری نسل جدید "داچیا داستر" شاهد یک تکامل بسیار خوب هستیم که باعث زیبایی بیشتر چهره آن شده است، ولی این بدان معنا نخواهد بود که نسل دوم داچیا داستر کاملا فرق کرده و یک طراحی کامل جدید دریافت کرده است.
بلکه با ورود به یک نسل کاملا جدید، همچنان شاهد الگوهای طراحی اصلی "داچیا داستر" هستیم که طراحان داچیا حتی در چراغ‌های اتومبیل آن تغییر بزرگی ایجاد نکرده‌اند. به طور دقیق‌تر، نسل جدید داچیا داستر در قسمت جلو به یک جلوپنجره جدید با ورودی‌های بزرگ‌تر کرومی، مجموعه سپر جدید با مه شکن‌های مربعی شکل، آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و همچنین به چراغ‌های جدید و پیشرفته‌تر مجهز شده است، اما بسیاری از آنان تنها یک تغییرات جزیی به خود دیده‌اند که نمونه آن می‌تواند الگوی طراحی آشنای چراغ‌های پیشانی باشد.
برخلاف طراحی جلو، در قسمت عقب اتومبیل شاهد تغییرات بسیار خوبی هستیم که افزایش حجم بدنه اتومبیل، طراحی مجموعه سپر کاملا جدید و همچنین استفاده از چراغ‌های مدرن و مربعی شکل می‌تواند بزرگ‌ترین تغییرات نسل جدید در قسمت عقب به شمار آید که بسیار بهتر از نسل اول شده است.

کد خبر 80464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha