صنعت تایر و چالش‌هایی از نوع نرخ و واردات

پرشین خودرو: توازن بین هزینه‌های تولید و سود حاصل از فروش به واحدهای تولیدی کمک می‌کند با قدرت بیشتری فعالیت خود را ادامه دهند.

به گزارش پرشین خودرو، درحال‌حاضر با وجود افزایش نرخ مواد اولیه داخلی مانند محصولات پتروشیمی و دوده که به‌شکل غیرمترقبه‌ای جهش داشت و حتی تا ۸۰درصد افزایش نرخ رسید همچنان تولیدکنندگان تایر تلاش می‌کنند تغییری در نرخ نهایی تولیدات اعمال نکنند بلکه با افزایش بهره‌وری و جایگزینی برخی مواد از این مسئله جلوگیری کنند.
باید توجه داشت ظرفیت شرکت‌ها برای تعدیل و افزایش ندادن نرخ تایر با وجود رشد نرخ مواد اولیه تا اندازه‌ای است بنابراین همچنان این درخواست افزایش نرخ از سوی تولیدکنندگان تایر وجود دارد و انجمن نیز پیگیر این موضوع است.
تلاش این است که روند صعودی نرخ مواد اولیه و افزایش نیافتن نرخ تایر، تاثیری بر کیفیت محصول نهایی کارخانجات تولیدی نداشته باشد چراکه لاستیک از قطعات ایمنی است و باید کیفیت تولیدات در این بخش بر اساس استانداردها باشد.
البته درحال‌حاضر تولیدکنندگان داخلی در تهیه مواد اولیه با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند و در صورت تامین پول و سرمایه در گردش، کارخانه‌ها به راحتی می‌توانند مواد اولیه موردنیاز خود را تهیه کنند.
لازم به یادآوری است که همچنان واردات به تولیدکنندگان داخلی آسیب‌زده است و معتقدیم باید واردات براساس نیاز بازار و به‌شکل کارشناسی انجام شود.
در شرایطی که تایرهای تولید داخل از استانداردهایی مشابه و منطبق با استانداردهای روز اروپا برخوردار است به مصرف‌کنندگان داخلی توصیه می‌شود لاستیک ایرانی را با اطمینان بیشتری خریداری کنند چراکه تایرهای داخلی به‌لحاظ دوام، کیفیت و خدمات پس از فروش از مطلوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.


مصطفی تنها - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران

کد خبر 80539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha