کد خبر 80541
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
حضور بخش خصوصی در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی کشور

پرشین خودرو: عابدزاده گفت:بخش خصوصی در صنعت هوایی حضور مؤثری داشته به طوریکه برگزاری نمایشگاه صنعت حمل و نقل هوایی هم توسط این بخش صورت گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو ، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل هوایی با اشاره به اینکه این صنعت از مقررات جامع و مدونی برخوردار است ، اظهار کرد: آخرین یافته های تکنولوژی در این صنعت شکل گرفته و سبب کمک و توسعه در دیگر صنایع و بخش های گوناگون در کشور می شود.

وی در خصوص گران قیمت بودن این صنعت نسبت به دیگر صنایع بیان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی مورد توجه اقتصاددانان و سیاست گذاران بوده و بخش زیادی از کشور های دنیا از دریچه این صنعت پیشرفت و توسعه یافته اند.

عابدزاده افزود: این اواخر بخش خصوصی در صنعت هوایی حضور مؤثری داشته به طوریکه برگزاری این نمایشگاه هم توسط این بخش صورت گرفته است . هم اکنون حدود 95 درصد از آموزش خلبانی پایه، 90 درصد تامین تجهیزات فرودگاهی، 70 درصد جابجایی مسافر به دست بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به اینکه بخش دولتی هم در صنعت هوایی سهم بسزایی داشته است، تصریح کرد: صنعت هواپیمایی کشور امروز دیگر مشمول دریافت بودجه از دولت نبوده در حالیکه بخش ریلی، دریایی، جاده‌ای هنوز به سرمایه گذاری بخش دولتی نیاز دارند.

عابدزاده با اشاره به افزایش میزان جابجایی مسافر در 2 سال اخیر گفت: آزاد سازی نرخ بلیت سبب شد تا میزان جابجایی مسافر در بخش ریلی در 2 سال اخیر بیش از بخش جاده ای شود. این صنعت یک بخش عمومی بوده و به دنبال این آزاد سازی بخش زیادی از افرادی که تا بحال با هواپیما مسافرت نداشته اند از آن بهره گرفته اند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری های بسیاری در بخش شرکت های فرودگاهی صورت گرفته اما هنوز به سرمایه‌گذاری های بیشتری نیاز داریم.

این مقام مسئول با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی فضا را برای ورود شرکت ها آزاد گذاشته است، گفت: بیش از 80 فرودگاه فعال درکشور وجود داشته که به منظور افزایش میزان جابجایی و خدمات رسانی باید این عدد 2 یا 3 برابر شود تا شبکه هوایی بزرگتر گردد.

رئیس سازمان هواپیمایی یادآور شد: در خصوص نرخ بلیت ها از مردم ارزیابی هایی صورت گرفت که نتیجه رضایتمندی را به دنبال داشت، اما همچنان بخش بزرگ نارضایتی مردم از تأخیر در پروازها است، باید توجه داشت که کشورهای صاحب نام، سالیانه 20 درصد از پروازهایشان با تأخیر صورت می‌گیرد که این عدد در کشور ما معادل 34 درصد است.

به گفته وی بیشتر پروازهای داخلی با هواپیماهایی صورت گرفته که عمر بالایی دارند.

کد خبر 80541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha