کد خبر 80634
۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
تولید خودروی برقی ویژه جاده های  آفریقا

پرشین خودرو: اکثر خودروهای برقی گران قیمت و لوکس هستند و برای جاده های هموار طراحی شده اند، اما به تازگی مدلی ارزان قیمت و ویژه از این خودروها برای استفاده در جاده های روستایی آفریقا تولید شده است.

به گزارش پرشین خودرو،  در بسیاری از کشورهای آفریقایی جاده های مناسب برای رفت و آمد اتومبیل های عادی و پمپ های بنزین برای سوخت گیری آنها وجود ندارد و لذا استفاده از خودروهای برقی می تواند به حل مشکلات مردم محلی و جابجایی آنها کمک کند.

محققان دانشگاه فنی مونیخ به تازگی نمونه اولیه یک خودروی برقی را تولید کرده اند که aCar نام دارد و نیروی محرکه آن قابل انتقال به هر چهار چرخ است. ارتفاع نسبتا زیاد این خودرو باعث می شود گرد و خاک سرنشینان را اذیت نکند. همچنین بدنه این اتومبیل بسیار مستحکم است.

خودروی یاد شده بعد از هر بار شارژ تنها قادر به پیمودن ۸۰ کیلومتر است و به گونه ای طراحی شده که علاوه بر حمل انسان قادر به حمل بار هم باشد. از باتری خودروی یادشده می توان برای تامین برق دیگر محصولات الکتریکی هم استفاده کرد.

استفاده آزمایشی از این خودرو با موفقیت در کشور غنا انجام شده و قرار است تولید آن به زودی آغاز شود. قیمت این خودرو حدود ۱۲ هزار دلار است که تقریبا یک سوم خودروهای برقی رقیب است.

کد خبر 80634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha