کد خبر 80696
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
موتورسیکلت وسپا نماد ثروتمندان ایران

پرشین خودرو: گران‌ترین وسپای موجود در بازار ایران مدل 946 آن است که به دلیل طراحی خاص قیمت بالایی دارد. به گفته کارشناس فروش، این محصولات فروش خوبی دارند و الان فقط یک عدد از این مدل در انبار موجود است که سورمه‌ای رنگ است. مدل دیگری از وسپای 946 قرار است به زودی به فهرست محصولات این شرکت بپیوندد که طراحی آن کار برند معروف «آرمانی» است و طبق اظهارات کارشناس این شرکت، احتمالا قیمت آن نزدیک به 60 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، راست گفته‌اند که با زمان خیلی از چیزها عوض می‌شوند. این گزاره اینقدر می‌تواند قوی باشد که کلیشه‌ها را به چیزهایی رویایی و ناب و خاص بدل کند. نمونه بارزش همین موتورسیکلت وسپا که با گذشت زمان از یک اسکوتر ارزان و اقتصادی و ساده که باب میل خریداران کم‌بضاعت بود، به محصولی لوکس و خاص برای استفاده‌ عشاق لاکچری تبدیل شده است.

وسپا، نماد اینروزهای عشاق لاکچری

 این موتورسیکلت که ساخت کشور ایتالیا است، در کارخانه وسپا واقع در توسکانی تولید شده و نمونه‌های بدلی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به ساخته‌های دو کشور هند و چین در این زمینه اشاره کرد که از قضا طرفداران بسیاری نیز دارند. در عین حال محصولات خود وسپا به دلیل قیمت بالایی که دارند بیشتر مورد توجه اقشار ثروتمند و طبقات بالای جامعه قرار گرفته و اخیرا فروش فوق العاده خوبی را در ایران تجربه می کنند.
 

وسپا، نماد اینروزهای عشاق لاکچری

خلاقیت اصلی وسپا در این بود که شیوه‌های طراحی که در عصر خود معمول بود را رها کرد و آغازگر مفهومی جدید با ناماسکوتریا همان موتورهای جمع و جور سفرهای شهری با طراحی خاص بدنه و چرخ های کوچک بود که پس از عرضه اولیه خود به میزان فروش 17 میلیون موتور در پنج قاره دست یافت. طراحی و شاخصه های فنی این موتور، در طی چندین سال به تدریج سیر تکاملی خود را طی نمود و در طول این مدت همواره به روح اصیل وسپا به عنوان وسیله نقلیه ای که ویژگی سادگی استفاده را به همراه دارد و در دسترس همگان قرار دارد وفادار بوده است.

 وسپا، نماد اینروزهای عشاق لاکچری

 
آن‌گونه که برخی از خبرگزاری‌های داخلی از جمله آنا و یا وب سایت عصر خبر نوشته‌اند، سری جدید این موتورسیکلت‌های گروه وسپا در ایران بین 5/24 میلیون تا 58 میلیون تومان قیمت دارند. به گفته کارشناس فروش این محصول، دلیل این گرانی دست‌ساز بودن این موتورهاست. او معتقد است که «وسپا» مثل فرش دستباف است. ارزان‌ترین محصول وسپا مدل پریماورا 150 است. مشخصات فنی این موتور مثل یک موتور معمولی است. ظرفیت موتور 155 سی سی، تک سیلندر چهارزمانه، با قدرت 12 اسب بخار و حداکثر سرعت آن حدود 82 کیلومتر در ساعت است. قیمت گونه تورینگ ال ایکس ( LX 150i Touring) هم در همین محدوده است و بر اساس اطلاعات وب‌سایت این شرکت، تفاوت چندانی هم با مدل قبلی ندارد.

وسپا، نماد اینروزهای عشاق لاکچری

اما گران‌ترین وسپای موجود در بازار ایران مدل 946 آن است که به دلیل طراحی خاص قیمت بالایی دارد. به گفته کارشناس فروش، این محصولات فروش خوبی دارند و الان فقط یک عدد از این مدل در انبار موجود است که سورمه‌ای رنگ است. مدل دیگری از وسپای 946 قرار است به زودی به فهرست محصولات این شرکت بپیوندد که طراحی آن کار برند معروف «آرمانی» است و طبق اظهارات کارشناس این شرکت، احتمالا قیمت آن نزدیک به 60 میلیون تومان خواهد بود. محصولات گران‌تری هم البته از سوی این شرکت ارائه می‌شود که نزدیک به 250 میلیون تومان قیمت دارد. محصولات «ام وی آوگوستا» در این محدوده قیمتی هستند. این مدل البته هنوز به ایران نیامده است. جالب است بدانید شرکتی که ما آن را فقط با موتورسیکلت‌هایش می‌شناسیم،‌ یک مدل خودروی KTX هم تولید کرده است.
 
وسپا، نماد اینروزهای عشاق لاکچری

 

کد خبر 80696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زیوان ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    عالی بود