کد خبر 80715
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
افزایش کیفیت خودرو در گرو همکاری

پرشین خودرو: نظارت خودروسازان بزرگ بر نحوه فعالیت قطعه‌سازان امری ضروری است که باید به طور مستمر انجام شود و از سوی دیگر خودروسازان نیز باید به تعهدات مالی خود پایبند بوده و در زمان مقرر مطالبات قطعه‌سازان را بپردازند.

به گزارش پرشین خودرو، این تعامل دو جانبه به‌طورقطع منجربه افزایش راندمان کار کیفیت خودرو شده و به هر دو صنعت کمک می‌کند. ضمن آنکه تضمین امنیت خودرو درگرو استفاده از لوازم یدکی اصلی و استاندارد است و اجرایی شدن این امر مستلزم نظارت شرکت‌های خودروسازی، اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و سایر سازمان‌های مرتبط است تا کنترل‌های جدی چالش‌هایی که در بحث ورود قطعات بی‌کیفیت به بازار وجود دارد را رفع کند.
گاهی قطعات چینی و نامناسب برای تعویض قطعه در اختیار تعمیرکاران قرار می‌گیرد که این امر امنیت سرنشینان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند.
کنترل کیفیت قطعات خودرو نیازمند استفاده از برچسب‌های قانونی است تا بازرسان بتوانند به سادگی لوازم یدکی تقلبی را از این بازار حذف کنند.
این در حالی است که اگر چنین تخلفاتی به اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوط و تعزیرات اعلام شد این سازمان‌ها بدون مباشات و اغماض با متخلفان برخورد کنند.
امروز گلایه‌های بسیاری از قطعات معیوب و غیراستاندارد در بازار لوازم یدکی وجود دارد که باید با کنترل سازمان استاندارد و گمرک برطرف شود.
همچنین با توجه به ظرفیت صنعت قطعه در داخل، ساخت قطعات خودروهای وارداتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌سادگی امکان‌پذیر است و با عملیاتی شدن این طرح‌ها قطعات یدکی خودروهای وارداتی نیز با رعایت اصول استاندارد در کشور به نحو مطلوب تولید خواهد شد.
بخشی از ایمنی و امنیت خاطر مشتریان به خدمات پس از فروش برمی‌گردد و افزایش ضریب اطمینان مشتری از صنعت خودرو داخل با خدمات پس از فروش مطلوب و نیز ارائه لوازم یدکی اصل ممکن می‌شود.

 

سید مهدی مقدسی - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

کد خبر 80715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha