حمایت‌های قانونی برای رونق تولید تایر در بازار

پرشین خودرو: نرخ مواد اولیه تولید از نیمه دوم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که در افزایش هزینه تولید تولیدکنندگان تاثیر بسیاری گذاشته است.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که نرخ بخش مهمی از مواد اولیه تولید تایر مانند محصولات پتروشیمی و دوده جهش داشته اما همچنان تولیدکنندگان سعی دارند با افزایش بهره‌وری و جایگزینی برخی مواد از افزایش نرخ محصولات خود جلوگیری کنند ضمن آنکه در کیفیت آنها تغییری ایجاد نشود.
البته ظرفیت برای مقاومتی دارای سقفی است به همین منظور همچنان درخواست افزایش نرخ از سازمان حمایت مطرح بوده و انجمن تولیدکنندگان تایر پیگیر این موضوع است.
همچنین در بخش فروش با وجود انتظاری که از تغییر وضعیت در فصل تعطیلات تابستان وجود داشت اما بازار رونق چندانی نداشت و صنعت تایر به شرایط مورد انتظار دست نیافت.
از سویی دیگر در چنین شرایطی شرکت‌های خودروساز نیز انتظار دارند که قطعه‌ساز نسبت به تامین قطعات موردنیاز آنها اقدام کند درحالی‌که در تامین هزینه تولیدات همچنان تاخیر وجود دارد.
هرچند در این جریان بسیاری از تولیدکنندگان تایر به دلیل دریافت تسهیلات با نرخ بهره بالا و افزایش بدهی به بانک‌ها ناگزیر به کاهش تحویل تایر به شرکت‌ها می‌شوند تا بتوانند نیاز نقدینگی خود را از بازار تامین کنند.
ازاین‌رو برای رونق بخشیدن به بازار داخل نیاز است به تسهیلات، نرخ تعرفه واردات و پرداخت هزینه‌های کالاها توجه بیشتری شود.
در این شرایط برای برون‌رفت تولیدکنندگان از وضعیتی که در آن به سر می‌برند نیاز به حمایت‌های قانونی دارند تا بتوانند فعالیت خود را در بخش صنعت حفظ کنند.
تحقق اهداف موردنظر در این صنعت عزم ملی و حمایت دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد که با همکاری یکدیگر به این امر مهم دست یابیم.

مصطفی تنها - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران

کد خبر 80720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha