تحریم‌های جدید آمریکا در قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ تاثیر ندارد

پرشین خودرو: مسئول روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در قرارداد پیشین ایران برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ تاثیر نخواهد داشت.

به گزارش  پرشین خودرو،  مسئول روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به خبرگزاری ترند گفت اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در مورد خرید هواپیماهای مسافربری، در قرارداد پیشین ایران برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ تاثیری نخواهد داشت.

یدالله اصغری صائم گفت این قرارداد هنوز پابرجاست و کاملا دارای ارزش و اعتبار است و با اقدام جدید آمریکا کنار گذاشته نخواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا به قوانین جدید برای ممنوع کردن فروش هواپیما به ایران رای مثبت داد و هشدار برخی از قانونگذاران مبنی بر اینکه این اقدام به توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و غرب لطمه می‌زند، توجه نکرد.

این قوانین به صورت ویژه مانع از صدور مجوزهای لازم برای فروش هواپیما از سوی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا می‌شود و در عین حال، استفاده از منابع مالی برای انجام تراکنش های مالی مورد نیاز را ممنوع می‌کند.

کد خبر 80798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha