تردد کامیون‌ها در محدوده طرح ترافیک وزوج وفرد در نیمه اول مهر ممنوع است

پرشین خودرو: رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ورود کامیون‌های حمل مواد غذایی به محدوده زوج و فرد و ترافیک از ساعت 5:30 تا 10:30 صبح در طول دو هفته ابتدایی مهرماه ممنوع خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، مهماندار در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب ویژه مدارس شهر تهران، گفت: با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس حدود 30 درصد به ترافیک شهر تهران افزوده می‌شود که علت این امر نیز تردد دانش‌آموزان در سطح شهر تهران است. بر همین اساس هر ساله با مشکلاتی در حوزه تردد دانش‌آموزان مواجه می‌شویم که تمهیداتی از جمله تاخیر آغاز به کار کارمندان و یا محدودیت‌هایی برای خودروهای حمل مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود تا ترافیک روان‌تری را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

وی درباره اعمال محدودیت برای تردد کامیون‌های حمل مواد غذایی، گفت: در دو هفته آغاز مهرماه از ساعت 5:30 صبح تا 10:30 ورود کامیون‌ها به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ممنوع است که امیدواریم صنوف در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند؛ البته این محدودیت تنها از روز شنبه تا چهارشنبه در طول این دو هفته اول مهر اجرایی می‌شود به این ترتیب روزهای پنجشنبه و جمعه چنین محدودیتی نخواهیم داشت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه اگر قرار بود تمامی اولیاء برای رساندن دانش‌آموزان خود از خودروهای شخصی استفاده کنند بی‌تردید ترافیک بسیار پرحجمی رادر سطح شهر تهران شاهد می‌بودیم، افزود: وجود سرویس مدارس در کاهش حجم ترافیک کمک بسزایی دارد.

مهماندار در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح موضوع ایمنی سرویس مدارس، تاکید کرد: در بحث ایمنی مدارس، داشتن برگه معاینه فنی و استفاده از خودروهای غیرفرسوده مورد توجه قرار گرفته است و نگاه شهرداری تهران، آموزش و پرورش و فرمانداری نیز در خصوص نوع خودروهای بکار گرفته شده برای سرویس مدارس حائز اهمیت است که از این طریق سلامت و ایمنی خودروها تضمین می‌شود.

وی افزود: در مورد رانندگان سرویس مدارس نیز موارد متعددی مدنظر قرار گرفته و آزمایشات سلامت بر روی آنها انجام می‌شود تا اولیاء خاطرجمع باشند که فردی که جابجایی فرزندان‌شان را بر عهده دارد صلاحیت‌های لازم را داراست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: ما بر روی سرویس مدارس نظارت کاملی خواهیم داشت و همکاران من در معابر و شریان‌های اصلی شهر و به ویژه در مقابل مدارس حضور پیدا خواهند کرد تا آینده‌سازان این آب و خاک به سلامت از معابر عبور کنند.

مهماندار از اولیای دانش‌آموزان درخواست کرد که برای پیاده کردن فرزندان خود محل مناسبی را انتخاب کنند. این در شرایطی است که محل مناسب حتما مقابل درب مدرسه نخواهد بود لذا همکاران من با خودروهایی که موجب سد معبر می‌شوند برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته به کمک شهرداری تهران بحث آرام‌سازی و تکمیل تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی انجام شده است و موضوع آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس نیز در این مدت انجام شده و در حال پیگیری است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ به همکاری خانواده‌ها به عنوان موضوعی پراهمیت اشاره کرد و افزود: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم که فرزندان خود را تنها به سرویس‌هایی که دارای برچسب سرویس مدارس هستند بسپارند؛ چرا که در غیر این صورت خطر فرزندان آنان را تهدید می‌کند. مدیران مدارس نیز باید از بکارگیری خودروهای غیرمجاز جلوگیری کنند که امیدواریم آموزش و پرورش و مدیران مدارس در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

مهماندار تاکید کرد: در طول سال نیز در کنار دستگاه‌های ذیربط برای نظارت رندومی سرویس مدارس قرار خواهیم داشت و حتما فرم‌هایی که برای کنترل سرویس مدارس تهیه شده توسط همکاران من در سطح معابر و مقابل مدارس پر خواهد شد و گزارشات آن نیز برای شهرداری و فرمانداری ارسال خواهد شد.

کد خبر 80801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha