کد خبر 80829
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
افزایش 25 درصدی جانباختگان سوانح درون شهری همدان

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 35 نفر پنج ماهه سال جاری در معابر درون شهری این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ علی فکری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 17 نفر معادل 50 درصد عابران پیاده و 13 نفر معادل 40 درصد راکب و ترک نشین موتورسیکلت بوده اند.
وی اضافه کرد: شهرستان های همدان، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد به ترتیب بیشترین میزان سوانح فوتی را به خود اختصاص داده و 19 نفر در معابر درون شهری شهرستان همدان در پنج ماهه سالجاری بر اثر وقوع تصادف جان باختند.
رئیس پلیس راهور استان همدان تاکید کرد: 60 درصد متوفیان سوانح درون شهری جوان بوده و بین 10 تا 40 سال سن داشتند.
به گزارش ایرنا سرهنگ فکری تصریح کرد: 23 دستگاه متولی امر ترافیک هستند ولی هم اینک چهار دستگاه آن هم با کمترین ظرفیت در این زمینه فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: تمامی دستگاه ها دارای بودجه فرهنگی هستند ولی پلیس راهور با وجود اینکه بودجه برای مباحث فرهنگی ندارد ولی از بودجه جاری برای کارهای فرهنگی استفاده می کند.
رئیس پلیس راهور همدان اظهار کرد: شمار مجروحان سوانح درون شهری یک هزار و 475 نفر بوده که 70 درصد افراد معادل یک هزار و 38 نفر در سوانح شهرستان همدان مصدوم شدند.
سرهنگ فکری مهمترین مناطق حادثه خیز این استان را بلوار شهید همدانی، احمدی روشن، آیت الله نجفی و مطهری ذکر کرد.
وی افزود: عامل بروز 60 درصد سوانح فوتی بی توجهی به جلو، 14 درصد رعایت نکردن حق تقدم و 11 درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.
وی تاکید کرد: بی توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم به عنوان 2 عامل بسیار موثر در بروز سوانح فوتی نشات گرفته از تردد با سرعت بالا است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: متوسط سرعت در معابر درون شهری همدان از میانگین کشوری بالاتر است که علت آن توسعه راه ها به 2 ، چهار یا 6 باند است.
سرهنگ فکری اضافه کرد: در حال حاضر 83 دوربین نظارتی کار ثبت تخلفات را عهده دار هستند که در آینده نزدیک تعداد دوربین ها به 100 دستگاه می رسد.
وی افزود: بیش از 24 هزار دستگاه خودرو به علت تخلف سرعت توسط دوربین های نصب شده در معابر درون شهری این استان ثبت تخلف شدند.
وی با ذکر اینکه تخلف رانندگی و اعمال قانون در سالجاری پنج درصد رشد داشته است بیشترین اعمال قانون را مربوط به تخلف هایی نظیر نبستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن کلاه ایمنی و صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی دانست.
رئیس پلیس راهور همدان گفت: با توجه به آغاز فصل بازگشایی مدارس وضعیت معاینه فنی سرویس های مدارس، نصب برچسب و سوار نکردن مسافر بیش از ظرفیت مجاز توسط ماموران رصد می شود.
سرهنگ فکری افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی جدید 155 هزار و 370 دانش آموز برای رفتن به مدرسه در سطح معابر درون شهری استان تردد می کنند.

ایرنا

کد خبر 80829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha