50 تیم خودرویی پلیس راهور در سطح شهر قزوین مستقر می شوند

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور استان قزوین با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیکی همزمان با بازگشایی مدارس در شهرهای استان، گفت: در همین راستا 50 تیم خودرویی به همراه 50 تیم پیاده پلیس در سطح خیابان ها و معابر شهر قزوین به منظور ایجاد نظم ترافیکی مستقر می شوند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ مهدی محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس در اول مهرماه، پلیس راهور با برنامه ریزی و به کارگیری تجهیزات و امکانات خاص خود اقدام های لازم را برای مقابله با گره های ترافیکی و روان سازی ترافیک در سطح شهرهای استان به عمل آورده است.
به گفته وی، برخورد با تخلفاتی که باعث کندی عبور و مرور خودروها در سطح خیابان ها می شود از جمله توقف های دوبله، سد معبر، تجاوز به حریم عابر پیاده و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، کنترل خودروهای سرویس مدارس به لحاظ داشتن معاینه فنی، برخورد با سرنشین های اضافه خودروهای سرویس مدارس و در نهایت رسیدگی به موقع و سریع تصادف های شهری جهت رفع ترافیک از جمله برنامه های پلیس در زمان بازگشایی مدارس است.
سرهنگ محمدی هدف از اجرای طرح ترافیکی مهرماه پلیس راهور را افزایش نظم و ایمنی ترافیک برشمرد و گفت: حضور فیزیکی پلیس در سطح معابر شهری و مقابل مدارس بدون شک آسودگی خاطر دانش آموزان و والدین آنها به جهت تردد ایمن در سطح شهر را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان قزوین اضافه کرد: برای اجرای طرح ترافیکی مهرماه دانش آموزان نشست های متعددی نیز از سوی پلیس راهور با اداره کل آموزش و پرورش، اتوبوسرانی و تاکسیرانی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای ایجاد فرهنگ و نظم ترافیکی سال گذشته 14 هزار فرهنگ یار پلیس و 170 هزار همیار پلیس به همراه 160 پلیس مدرسه با ما همکاری داشتند.
سرهنگ محمدی یادآور شد: با همکاری شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش قزوین، پلیس راهور اقدام به رفع نواقص تابلو ها و علائم رانندگی سطح شهرها کرده و ضمن هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط، ماموران راهور مقابل درب های ورودی مدارس و مراکز آموزشی که در خیابان های اصلی شهر واقع شده اند، مستقر خواهند بود.

به گفته وی، تمامی فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز شهرها تا 15 مهرماه آینده به منظور تسهیل در تردد خودروها و جلوگیری از ترافیک احتمالی در سطح شهر قزوین ممنوع اعلام شده است.
وی از به کارگیری یک هزار و 400 دستگاه تاکسی در سطح شهر قزوین برای سرویس مدارس خبر داد و افزود: از مسئولان مدارس درخواست شده تا از سرویس های دارای معاینه فنی و صلاحیت دار استفاده کرده و در موقع بستن قرارداد با آنها به تعداد سرنشین های آنها نیز دقت کنند زیرا پلیس در صورت مشاهده سرنشینان اضافه سرویس های مدارس به شدت با خاطیان برخورد خواهد کرد.
وی از دانش آموزان مدارس خواست تا برای تردد خود از سطح معابر شهر از خطوط عابر پیاده و یا پل های هوایی استفاده کرده و از دویدن و یا شوخی کردن در حاشیه خیابان ها به شدت اجتناب کنند.
سرهنگ محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد پنج ماهه امسال پلیس راهور استان قزوین، گفت: در بخش تصادف های منجر به فوت 55 درصد و در تعداد متوفیات سوانح رانندگی نیز 54 درصد امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

این مسئول انتظامی ادامه داد: در تعداد تصادف های جرحی نیز پلیس راهور استان در این مدت با 36 درصد و در تعداد مجروحان نیز با 35 درصد کاهش روبرو بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش 9 درصدی توقیف موتورسیکلت ها و 6 درصدی خودروها در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، افزود: در این مدت در این ایام در بخش سرعت غیرمجاز 11 درصد، عبور از چراغ قرمز با هفت درصد، حرکات مارپیچ و حادثه ساز هفت درصد، صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی 49 درصد، استفاده نکردن از کمربند ایمنی 22 درصد و کلاه ایمنی با 67 درصد افزایش تخلف داشته ایم.
رئیس پلیس راهور بیشترین زمان وقوع تصادف ها را بین ساعت 16 تا 20 اعلام و یادآور شد: بیشترین تصادف ها مربوط به خودروهای سواری با 70 درصد و موتور سیکلت ها نیز با 15 درصد مربوط بوده و 46 درصد تصادف های صورت گرفته نیز در مراکز شهرها به وقوع پیوسته است.
وی در پایان یادآور شد: پلیس راهور در مراسم رژه 31 شهریورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس و نیز شب های عزاداری ماه محرم اقدام به اجرای طرح های ویژه می پردازد که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 80831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha