نماینده «نیسان» همكاری نكرد از گزارش رضایت مشتریان خودروها خارج شد!

پرشین خودرو: نبود خودروهای نیسان در گزارش رضایت مشتریان از خودروهای موجود كشور به دلیل عدم همكاری نماینده این شركت با بازرسان isqi است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند سالی می شود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با انتشار گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری به ارائه اطلاعاتی از وضع شرکت های خودروساز و نمایندگی برندهای خارجی فعال در ایران می پردازد.
در آخرین گزارشی که از این دست گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد منتشر شد، رضایت مندی مشتریان سال 1395 در مقایسه با سال 1394 از رشد 23 امتیازی برخوردار شده است.
در گزارش شرکت بازرسی کیفیت خودروها در شش دسته قیمتی کمتر از 25 میلیون، 25 تا 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون،100 تا 125 میلیون و بالاتر از 125 میلیون دسته بندی و بررسی می شوند. در گزارش سال 1395 به ترتیب دسته های قیمتی خودروهای تیبا، پارس تندر،چانگان cs35 اتومات، کیا پیکانتو، هیوندا ولستر، و بی ام و 730 بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول را کسب کرده است.
نتایج این گزارش از مصاحبه و گفتگو با 27589 نفر از خریداران 114 خودروی سواری که از 16 شرکت عرضه کننده خودرو در سال 1395 خودروخریداری کرده بودند استخراج و منتشر شده است.
این گزارشات که خود به منبع موثقی برای انجام تحقیقات فعالان بازار و خریداران تبدیل شده است البته ایراداتی نیز دارد.
وقتی به لیست خودروهای مورد بررسی قرار گرفته در این گزارش نگاه می کنید جای خالی 2 محصول با کیفیت جهانی که اتفاقا در ایران نیز حضور موفقی دارند را مشاهده خواهید کرد. نیسان ایکس تریل و جوک در حالی در لیست خودروهای این گزارش حضور ندارند که بسیاری از خودروهای چینی بازار در گزارش رضایت مشتریان 95 مورد بررسی قرار گرفته اند.در ابتدای این گزارش قبل از اینکه شما در لیست خودروها به دنبال نیسان ایکس تریل و جوک بگردید، شرکت بازرسی کیفیت آب پاکی را روی دست شما ریخته است و دلیل عدم حضور نیسان ایکس تریل و جوک را برای شما تشریح کرده است.
در صفحه اول این گزارش شرکت بازرسی کیفیت در جمله ای کوتاه دلیل عدم حضور جهان نوین آریا در گزارش سال 95 را عدم همکاری شرکت جهان نوین آریا با بازرسان این شرکت عنوان کرده است والبته اینکه این عدم همکاری را به نوعی با قرار دادن نام جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی نیسان ژاپن در ایران در کنار گروه دیگری که همکاری لازم را نداشته اند، یعنی گری مارکت ها کاری غیر حرفه حرفه ای در سطح وارد کننده های غیر رسمی نشان داده است.

در جستجوی پاسخ این سوال که چرا شرکت جهان نوین آریا که یکی از باکیفیت ترین محصولات ژاپنی را در بازار ایران عرضه می کند در این گزارش حضور ندارد با یکی از مدیران شرکت به گفتگوی تلفنی نشستیم که در جواب این عدم همکاری به نوعی توپ را در زمین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد انداخت و گفت: در زمان تهیه گزارش هیچ گونه قراردادی بین جهان نوین آریا و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد وجود نداشته است که بخواهد همکاری در این حوزه شکل بگیرد ضمن اینکه شرکت جهان نوین در سال 95 هیچ گونه فعالیتی نداشته است!
این عدم همکاری اشاره شده در گزارش سال 95 دلایل زیادی می تواند داشته باشد مثل نگرانی از کسب امتیاز پایین به دلیل کم بودن مراکز خدمات پس از فروش نسبت با سایر رقبا یا دلایل بسیار دیگری که ما از آن بی خبریم. این دلایل هر چه باشد توجیه شرکت قابل قبول نمی نماید چرا که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد طبیعتا نباید از شرکتی که فعالیتی در حوزه فروش نداشته یا قراردادی برای بررسی فنی با این شرکت امضا نکرده است آن چنان گلایه مند باشد که صریحا در گزارش سالانه خود از این شرکت نام ببرد و به نوعی گلایه خود را به گوش رسانه ها و مردم برساند!

کد خبر 80836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 0
    اگر میگی گزارش رضایت مشتریان از كیفیت خودروها، پس نگرانی از امتیاز پایین به دلیل كمبودن مراكز خدمات پس از فروش چه ربطی به این موضوع داره!؟