کد خبر 80856
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
اشتغال صنعت خودرو باید به ۶۰۰ هزار نفر برسد

پرشین خودرو: طبق هدف‌گذاری صورت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان اشتغال‌زایی مستقیم صنعت خودرو و قطعه در سال ۱۴۰۴ باید به ۶۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش پرشین خودرو، صنایع خودرو و قطعه‌سازی از صنایع پرپتانسیل برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رشد اشتغال در کشور است.

به همین دلیل در شرایطی که دولت تدبیر و امید یکی از اهداف اصلی خود را در دوره جدید فعالیت، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری اعلام کرده است توجه ویژه‌ای نیز به صنعت خودرو برای تحقق این هدف صورت گرفته است.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" پیش‌بینی کرده که در سال ۱۴۰۴ میزان اشتغال‌زایی مستقیم صنعت خودرو و قطعه به ۶۰۰ هزار نفر برسد.

این هدف‌گذاری در حالی است که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان اشتغال‌زایی مستقیم صنعت خودرو و قطعه در سال ۱۳۹۴ برابر با ۳۵۰ هزار نفر بوده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است.

بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است. در این برنامه راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است

ایسنا

کد خبر 80856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha