کد خبر 80861
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
ترافیک پایتخت 50تا40درصدافزایش می یابد

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 20 دستگاه اتوبوس تک کابین و 73 دستگاه مینی‌بوس سرویس مدرسه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن پورسیدآقایی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سامانه اتوبوس‌های برقی و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز خط برقی اتوبوس به طور آزمایشی تست شد.

وی با بیان اینکه تست خطوط اتوبوس برقی هنوز قطعی نشده و پس از گذراندن تست‌های مختلف و کسب اطمینان این خط اجرایی خواهد شد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد ورود 20 دستگاه اتوبوس جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان هستیم که این خودروها در مسیر پیچ‌شمیران - میدان قدس فعالیت خواهند کرد و اتوبوس‌های قدیمی از رده خارج می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک به دو برابر پولی که شرکت‌ها از محل بلیت‌ها به دست می‌آورند را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می‌کند، گفت: امروز 73 دستگاه مینی بوس ویژه سرویس مدارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به طور آزمایشی در سه خط مدارس مناطق 4 و 8 فعالیت خواهند کرد.

معاون شهرداری تهران در مورد سرانجام اتوبوس‌های برقی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها از امروز فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده‌اند گفت: چند اتوبوس در مسیر خیابان 17 شهریور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ظرف یک ماه بررسی‌های لازم درخصوص موفق بودن این سرویس انجام و در صورت انجام موفق تست‌ها اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تغییر ساعت فعالیت کارمندان باعث شیفت ساعت ترافیک می‌شود، گفت: تغییر ساعت کارمندان علاوه بر اینکه ساعت ترافیک را تغییر می‌دهد، امنیت خاطر و امنیت روانی خانواده‌ها را ایجاد می‌کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در هفته اول مهرماه شاهد افزایش 40 تا 50 درصدی ترافیک نسبت به تابستان خواهیم بود، گفت: البته میانگین افزایش ترافیک در 6 ماه دوم سال نسبت به 6 ماه اول سال 30 درصد افزایش خواهد یافت و در هفته اول مهرماه شاهد افزایش 40 تا 50 درصدی ترافیک نسبت به تابستان خواهیم بود که عاجزانه از خانواده‌ها و افراد درخواست می‌کنم با توجه به اینکه هفته اول بازگشایی مدارس همزمان با هفته اول محرم است، از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد فعالیت خط 7 مترو با بیان اینکه خط 7 مترو به صورت آزمایشی کار می‌کند، گفت: البته نواقص زیادی دارد که باید مرتفع شود ، مساله این است که برای این خط مترو ناوگان کافی وجود ندارد و قطارها از سایر خطوط به خط 7 تزریق شدند که با این کار عملا کمکی به جذب بیشتر مسافر نکردیم بلکه محدودیت‌هایی را بر سر راه خطوط دیگر گذاشته‌ایم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه باید نواقص فنی خط 7 مترو حل شود، گفت: باید ناوگان جدیدی به این خط تزریق شود که خوشبختانه امسال دولت طرح ویژه‌ای در بودجه عمرانی خود دیده که 2000 واگن مترو به خطوط تزریق شود که از این میان 1000 واگن سهم شهر تهران است که خوشبختانه هفته گذشته مناقصه 672 دستگاه واگن در وزارت کشور برگزار شد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

کد خبر 80861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha