کد خبر 80877
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
موتورسیکلت‌های انژکتوری دپو شده بدون مشتری

پرشین خودرو: در ۴ ماه اول امسال کمتر از ۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افت ۸۵درصدی تولید موتورسیکلت در کشور هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، این آمار در حالی است که سال گذشته و در ۳ماه نخست سال حدود ۲۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در کشور تولید شده بود که البته توقف تولید این موتورسیکلت‌ها از سال گذشته در جریان آمار امروز تولید بی‌تاثیر نبوده است.
با توجه به تغییر جریان تولید موتورسیکلت در کشور پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال موتورسیکلت‌های کابراتوری همچنان در انبارها باقی بمانند.
هدف‌گذاری جایگزینی یکصد هزار دستگاه موتورسیکلت جدید در تهران، از برنامه‌های انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت است و این انجمن آمادگی دارد با همکاری شهرداری تهران این تعداد موتورسیکلت فرسوده را از سطح شهر تهران با موتورسیکلت‌های جدید انژکتوری جایگزین کند. البته تاکنون هیچ سازمان ذی‌نفعی برای همکاری با انجمن در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است.
همچنین با توجه به برنامه جدید دولت درباره معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و لزوم دریافت طرح ترافیک باید تاکید کنم انجمن موتورسیکلت با هیچ‌گونه نظم و قانونی مخالفتی ندارد و گلایه و مخالفت تنها در موضوعاتی است که کارهای کارشناسی انجام نمی‌شود. چرا باید افرادی که هیچ آشنایی با این صنعت و حتی فعالیت‌های اقتصادی ندارند درباره جریان تولید در صنعت موتورسیکلت تصمیم بگیرند؟
البته پیش‌بینی می‌شود با اقدامات و قوانینی که برای تردد و معاینه فنی موتورسیکلت‌ها درنظر گرفته شده به‌زودی شاهد رونق بازار موتورسیکلت در کشور باشیم.
از سوی دیگر دریافت طرح ترافیک تاثیری در افزایش نرخ موتورسیکلت‌ها نخواهد داشت. طرح معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در تمام دنیا وجود دارد و تنها در ایران تاکنون اجرایی نشده بود که با مصوبه جدید در این‌باره، انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز از این موضوع استقبال می‌کند زیرا باعث ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهرها به‌ویژه کلانشهرها می‌شود.

ابوالفضل حجازی - عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت

کد خبر 80877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha