کد خبر 80881
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
خودروهای جدید جایگزین خودروهای قدیمی در تیراژ

پرشین خودرو: حدود ۱۵میلیون دستگاه خودروی سواری در کشور در حال تردد هستند که بیشتر آنها استانداردهای آلایندگی با سطح پایین داشته و قابل قیاس با استانداردهای روز اروپا نیستند.

به گزارش پرشین خودرو، برای تولید این خودروها از فناوری‌های قدیمی استفاده شده و مصرف سوخت‌شان بیشتر از خودروهای جدید است بنابراین خروج این خودروها از چرخه تولید به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و افزایش سطح استاندارد خودروهای نو کمک می‌کند.
درحال‌حاضر استاندارد آلودگی خودروهای ایران یورو ۴ است و مسئولان و نهادهای ذی‌ربط در تلاش برای ارتقای این استاندارد به یورو ۵ و ۶ هستند و با خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید کمک بسیاری به رفع معضلات زیست‌محیطی خواهد شد.
قطعه‌سازان از توان تولید قطعات خودروهای جدید برخوردار هستند و با جایگزینی خودروهای جدید با خودروهای فرسوده و با فناوری‌های قدیمی متحمل ضرر زیادی نخواهند شد و از میزان سفارشات آنها کاسته نمی‌شود.
ازاین‌رو قطعه‌سازان از خروج خودروهای قدیمی استقبال کرده و تلاش خود را در ارتقای توان تولید قطعات خودروهای جدید با فناوری‌های مدرن افزایش خواهند داد.
بنابراین خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید به هیچ عنوان موجب کاهش میزان سفارشات قطعه‌سازان نخواهد شد و در این‌باره جای نگرانی نیست چراکه به محض خروج این خودروها، خودروهایی جدید جایگزین آنها خواهد شد.

پیمان یزدان‌بخش - فعال صنعت قطعه‌

کد خبر 80881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha