کد خبر 80910
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

پرشین خودرو: با توجه به اینکه اگر پین‌کد و پس از آن PUK خود را فراموش کرده و آن‌ها را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارتتان می‌سوزد، توصیه می‌شود از وارد کردن شانسی این کد‌های امنیتی خودداری شود و در صورت سوختن سیم‌کارت، تنها با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور‌ها می‌توانید سیم‌کارت را مجددا دریافت کنید.

 

نحوه احیای سیم‌کارت‌های سوخته شدهبه گزارش«پرشین خودرو»، احتمالا برایتان پیش آمده که گوشی‌تان خاموش شود و پس از اینکه خواستید آن را روشن کنید، از شما تقاضای پین‌کد کرده است.
 
شماره‌ی پین، غیر از روش‌های معمول استفاده از رمزگذاری برای گوشی‌های موبایل است و درواقع به جای اینکه به گوشی مربوط باشد، به سیم‌کارت شما برمی‌گردد.
 
درواقع حتی پیش از اینکه گوشی‌های هوشمند مانند امروز همه‌گیر شوند هم، پین‌کد یکی از راه‌های امن کردن سیم‌کارت بود.

پس از خاموش شدن گوشی و روشن کردن دوباره، در صورتی که پین‌کد سیم‌کارتتان فعال باشد، از شما می‌خواهد آن را وارد کنید.
 
در صورتی که مشترک بر اثر فراموشی، پین‌کد خود را سه بار اشتباه وارد کند، سیم‌کارت قفل می‌شود. برای فعال‌سازی مجدد نیز به وارد کردن کد هشت رقمی PUK یا (Personal Unblocking Key) نیاز است که اگر کد PUK نیز 10 مرتبه اشتباه وارد شود، سیم‌کارت سوخته و غیرقابل استفاده خواهد شد.

شماره PUK درج‌شده روی بدنه سیم‌کارت، کد محرمانه سیم‌کارت بوده و قابل تغییر نیست و درصورت مفقود شدن تنها به مالک سیم‌کارت قابل ارائه است؛
 
بنابراین در صورتی که با وارد کردن PUK اشتباه، سیم‌کارت از دسترس خارج شده و اصطلاحا بسوزد، مشترکین سیم‌کارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور مورد نظر خود مراجعه کرده و درصورت عدم منع قانونی، نسبت به نقل و انتقال اقدام کنند.

مشترکین درصورت معیوب شدن سیم‌کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، تعویض سیم‌کارت را تقاضا کرده و سیم‌کارت جدید دریافت کنند.

همچنین کسانی که سیم‌کارت آن‌ها قدیمی است می‌توانند جهت انجام تعویض سیم‌کارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) مراجعه کنند.
 
شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز تعویض سیم کارت «حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالت‌نامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی و ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز» است.
 
 
 
 
 
 
منبع: میزان
 
 
کد خبر 80910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha