کد خبر 80943
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
 بزرگترین خودروی الکتریکی جهان

پرشین خودرو: تیمی از محققان سوئیسی در شرکت امپا قصد دارند کامیون کمپرسی ۴۵ تنی کوماتسو را به بزرگترین خودروی الکتریکی جهان تبدیل کنند.

به گزارش پرشین خودرو، حفاری و حمل مواد در اطراف محل معدن زاتا با آلودگی محیط زیست همراه است؛ اما با برنامه‌ریزی مهندسان برای استفاده از انرژی پاک (خودوری سبز) در یک وسیله نقلیه سنگین و تبدل آن به یک کامیون بزرگ الکتریکی، معدن‌ نیز تا حدودی از انرژی پاک استفاده خواهد کرد. در چند ماه آینده، یک دستگاه کوماتسو HD 605-7، حمل مواد از کوهستانی در سوئیس انجام خواهد داد که با یک پکیج باطری ۴.۵ تنی ماموت همراه خواهد بود. گفته می‌شود با این کار، کامیون کمپرسی به بزرگترین خودروی الکتریکی جهان تبدیل می‌شود.

 در حال حاضر تیمی از محققان در سوئیس تمرکز خود را روی یک کامیون کمپرسی دیزل سنگین قرار داده است و قرار است که آن را به عنوان نمونه اولیه برای یک ماشین معدن تمام الکتریکی که می‌تواند بارهای سنگین را با یک روش سازگار با محیط زیست حمل کند بازسازی و بهره‌برداری کند.

Komatsu HD 605-7

این کار شامل دمونتاژ و بازسازی کامیون، حذف پیشرانه دیزل و ایجاد فضایی در اطراف شاسی برای پکیج بزرگ باتری ۴.۵ تنی است که شامل ۱۴۴۰ سلول کبالت منگنز نیکل با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۰۰ کیلو وات ساعت خواهد بود. طبق گفته‌ی مسئول این تیم، که شامل دانشمندان موسسه‌ی تحقیقاتی امپا (Empa) در سوئیس و گروه کوهن (نمایندگی فروش کامیون‌های کمپرسی کوماتسو در سراسر اروپا)، این پکیج بزرگترین باطری است که تا به حال روی یک وسیله نقلیه‌ی زمینی نصب شده است.

 

پس از اتمام بازسازی، نمونه اولیه جهت آزمایش به معدنی کوهستانی در کوه چسرال (Chasseral) سوئیس می‌رود؛ این آزمایش شامل استفاده از ظرفیت بارگذاری ۶۵ تن برای بارگیری مواد از کارخانه سیمان است و روزانه ۲۰ بار این آزمایش انجام می‌شود. در طی هر یک از این سفرها، ترمزهای احیاکننده پکیج باتری را با ۴۰ کیلووات ساعت شارژ خواهد کرد؛ این کار بیشتر از میزان انرژی کافی برای بازگرداندن کامیون کمپرسی به تپه فراهم می‌کند.

از آنجا که این پروژه قلمرو جدیدی برای وسایل نقلیه الکتریکی تعریف می‌کند، افراد تیم از نزدیک فعالیت کامیون را تماشا می‌کند تا ببیند که چگونه عمل می‌کند و هر گونه عملکرد نامناسب و عیوب احتمالی را از نزدیک ملاحظه کنند. این بدان معنی است که آزمایش‌های شارژ بیش از حد و هدف قرار دادن بعضی از سلول‌های نیکل کبالت منگنز با یک ناخن فولادی را انجام ‌می‌دهند تا ببینند که چگونه باتری عمل می‌کند.

مارسل هلد، کارشناس باتری امپا، در مورد این آزمایش توضیح می‌دهد:

سلول‌های نیکل کبالت منگنز انتخاب صنعت خودروی آلمان برای نسل آینده خودروهای الکتریکی است. ممکن است در حین آزمایش بعضی از باتری‌ها شروع به دود کردن کنند، یا بعضی دیگر از خود شعله‌های آتش بیرون دهند. مهم این است که مطمئن شوید سلول‌های همسایه توسط آتش و گرما آسیب ندیده‌اند، در غیر این صورت خطر واکنش زنجیره‌ای وجود دارد.

سرپرست تیم امپا می‌گوید اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود،  هشت وسیله نقلیه الکتریکی دیگر نیز می‌تواند در محل کارگاه معدن سیمان وارد بهره‌برداری شود و این نمونه اولیه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای ماشین‌های بزرگ ساختمانی باز کند.

زومیت

کد خبر 80943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha