کد خبر 80962
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
خداحافظی پیکان با ناوگان تاکسیرانی

پرشین خودرو: مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس و مترو، خداحافظی پیکان با ناوگان تاکسیرانی، تذکر در خصوص درخواست فروش بوستانی در محله یوسف آباد تهران و... ازمهم ترین اخبار شهری این هفته بود.

به گزارش پرشین خودرو، استفاده از فضاهای زیر سطحی تهران مدت ها است در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد این هفته اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، از آغاز مطالعات احداث تونل دو طبقه در پایتخت خبر داد و گفت: این تونل احتمالا درادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی تاآزادگان احداث می شود.

او ادامه داد: بودجه مطالعاتی این طرح سال گذشته به تصویب رسید و مشاوران در حال انجام فعالیت های پژوهشی هستند که در صورت نهایی شدن برای کمیسیون عمران شورا ارسال شود. در این مطالعات اولیه پیش بینی مدل های مفهومی انجام می شود و یک طبقه از این تونل مختص حمل و نقل عمومی و یک طبقه مختص حمل و نقل شخصی است اما هنوز اجرایی شدن آن قطعی نیست و در صورت تصویب طرح مطالعاتی اجرایی خواهد شد.

شنبه 4 بهمن، معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی پیکان تهران تا دی ماه سال ۹۴ به تاکسی نو و استاندارد تبدیل می شود، گفت: هنوز بیش از ۱۴ هزار تاکسی فرسوده در شهرتهران تردد می کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی اضافه کرد: راننده های تاکسی بیش از هر کسی از وجود این تاکسی های فرسوده رنج می برند و ما این قول را می دهیم که تا پایان دی ماه سال ۹۴ هیچ تاکسی پیکان فرسوده ای در سطح شهر تردد نکند و اگر راننده ای تمایل نداشت که تاکسی خود را نوسازی کند می تواند آن را به عنوان خودرویی عتیقه در گاراژ خود نگهداری کند و ما تردد آن در سطح شهر جلوگیری خواهیم کرد.

یکشنبه 5 بهمن، شورای شهر تهران نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در سال 94 مشخص شد . اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام خبر افزایش ۳۰ درصدی قیمت طرح ترافیک برای سال ۹۴ از افزایش۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت بلیت مترو در سال آینده خبر داد.

او ادامه داد: پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس بیش از این رقم بود که شورای شهر تنها با افزایش ۵۰ تومان برای بلیت های بین نواحی موافقت کرد. نرخ بلیت تک سفره مترو ۶۰۰ تومان و دو سفره نیز ۱۰۰۰ تومان تعیین شده است که این بلیت ها بدون محدودیت زمان است. اما در مجموع شورای شهر تنها باافزایش ۵۰ تومان برای بلیت های بین نواحی موافقت کرد اما افزایش نرخ بلیت تک سفره به این دلیل بود که مردم به سمت کارت های الکترونیکی و بلند مدت تشویق شوند.

وی تأکید کرد: تنها ۸ تا ۱۰ درصد سفرهای شهری با بلیت های تک سفره و ۹۰ درصد سفرهای شهری با بلیت های مدت دار انجام می شود.

دوشنبه 6 بهمن، واکنش به مصوبه شورای شهر تهران در خصوص گرانی اتوبوس و مترو آغاز شد و در نخستین واکنش فرماندار تهران اعلام کرد دولت برنامه ای برای گرانی حمل وو نقل عمومی در سال 94 ندارد . سخنگوی مجمع نمایندگان تهران هم گفت: بدترین راه برای جبران افزایش هزینه های حمل و نقل عمومی، پرداختن آن از جیب مردم است.

حسین طلا ادامه داد: متاسفانه ما از طرفی با افزایش هزینه های سیستم حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس روبرو هستیم که همزمان با تورم بالا می روند و از طرفی مشکلاتی که مردم با افزایش قیمت ها پیدا می کنند. اگر کرایه ها را بالا نبریم، باید در این میان برای آنکه معادله به جواب درستی برسد بسته های حمایتی تعریف کرده و بدترین حالت آن است که ما بخواهیم افزایش هزینه ها را از جیب مردم بپردازیم اما به نظر می رسد در حال حاضر این تنها راه باشد.

سه شنبه 7 بهمن، دو عضو شورای شهر تهران دو تذکر در خصوص لایحه بودجه 94 دادند و حافظی هم خواستار دادن CDلایحه بودجه شد .

او معتقد بود جزوه 4 هزار صفحه ای بودجه قابلیت تحلیل ندارد و اگر امکانات نرم افزاری فراهم نشود این لایحه را در اختیار مردم قرار می دهد تا از مشورت آنها برای تحلیل بودجه 94 استفاده کند .

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با شفاف سازی در بخش بودجه ای در سال 94، گفت: بیشتر موارد در بخش توسعه حمل و نقل عمومی نسبت به سال 93 کاهشی است چگونه شهرداری می خواهد شعار زمین پاک و آسمان آبی را محقق سازد.

حافظی با اشاره به اینکه شهرداری مدعی است بودجه سال آینده بیش از 70 درصد برای توسعه زیرساخت و تملک و دارایی ها است و کمتر از 30 درصد آن به هزینه های جاری و نگهداشت اختصاص یافته است، گفت: در لایحه بودجه بسیاری از موارد از بخش نگهداشت به تملک منتقل شده است.

محمد حقانی نیز در جلسه این هفته شورا از تغییر پهنه یک ملک در منطقه یوسف آباد خبر داد و گفت: متاسفانه در بخشی از گزارش سازمان املاک و مستقلات در بودجه 94 حاکی از فروش ملکی با کاربری فضای سبز است که به تازگی در لیست فروش قرار گرفته و دوستان شهرداری نیز عنوان کرده‌اند که نگران این مکان نباشید چرا که در پهنه m قرار دارد و من تا به حال در 100 سال بلدیه ندیده‌ام که شهرداری مکان‌های سبز خود را بفروشد.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: توقف فروش باغات و فضای سبز بر اساس منویات مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

چهارشنبه 8 بهمن، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از ضرب الاجل این سازمان به تاکسی های غایب تا ابتدای اسفند سال جاری خبر داد و گفت: تاکسی هایی که به دلایل مختلف برای دریافت پروانه هوشمند مراجعه نکرده اند تنها تا آخر بهمن سال جاری برای مراجعه و ثبت اطلاعات در سیستم جامع فرصت دارند.

وی، ابطال کارت سوخت تاکسی های غائب را نخستین مرحله برخورد با این تاکسی ها دانست و تصریح کرد: کارت سوخت تاکسی های مطلقا غایب با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی باطل می شود و سهمیه سوخت آنها به خودروی سواری غیر تاکسی تبدیل می شود. این در حالیست که در مراحل بعدی با دستور مراجع قضایی و هماهنگی پلیس راهور اقدامات جدی تری صورت می گیرد.

مظفر همچنین درباره مواجه با تاکسی های فاقد پروانه هوشمند در مرحله نخست نیز افزود: در حالی که برخی از این تاکسی ها فعالیت مناسب دارند با این حال فاقد پروانه هوشمند اند و یا فعال نیستند، به عنوان پلاک غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک به شرکت کنترل اعلام می شود، و شامل جریمه ورود به محدوده می شوند.


مهر

کد خبر 80962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha