توسعه حمل و نقل ریلی ۲۸ میلیارد دلار نیاز دارد

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت فرسوده تهران گفت: توسعه ناوگان و زیرساخت ریلی کشور ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

به گزارش  پرشین خودرو، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از بافت های تاریخی منطقه ۱۲ تهران و بازار ۱۵ خرداد در جمع خبرنگاران درباره بازسازی بافت های فرسوده و تاریخی تهران گفت: شهرسازی ما در آغاز رویکرد جدید زندگی شهروندی است و از شهرسازی خودرومحور به سمت شهرسازی ریل پایه در حرکت است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به شهرسازی ریل پایه دو دهه باید تلاش کنیم تا بتوانیم حمل و نقل ریلی را جایگزین تردد خودروها کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در توسعه شهرسازی ریل پایه باید وضع ما از جهت سرعت و ایمنی و همچنین از لحاظ آرامش روانی مسافران بهبود یابد، ادامه داد: امروز به عنوان روز جهانی بدون خودرو برای همه ما یک تذکر است که از خودرو کمتر استفاده کرده و به حمل و نقل عمومی رو بیاوریم. هم دولتمردان باید این تجربه را داشته باشند و هم شهروندان.

آخوندی در پاسخ به پرسشی درباره توسعه ناوگان ریلی برای توسعه شهرسازی ریل پایه اظهار داشت: توسعه حمل ونقل ریلی صرفا به افزایش ناوگان محدود نمی شود. توسعه زیرساخت ها و همچنین حمل و نقل حومه ای ریلی نیز حائز اهمیت است. در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهرهای اطراف به تهران می آیند که بخش اعظمی از آنها با خودرو سفر می کنند. در حالی که خودرو مشکلات زیادی به خصوص آلایندگی هوای شهرها را در پی دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم حمل و نقل عمومی ریلی را مطرح کردیم که هنوز در آغاز راه آن هستیم و باید هم در جهت زیرساخت و هم توسعه ناوگان منابع مالی را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای چه در تهران و چه در سایر کلان شهرها سوق دهیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این اقدامات سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد که در حدود ۲۸ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه بخش ریلی نیاز داریم که در این زمینه سرمایه گذاری خارجی بهترین راه حل است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه زیرساخت و ناوگان بخش ریلی حومه ای نیازمندیم که مبنای قانونی آن برنامه ششم توسعه است.

کد خبر 80984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha