غوغای ترافیک پایتخت با افزایش ٤ میلیون سفر آموزشی

پرشین خودرو: یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: نزدیک به ٢ میلیون نفر از جمعیت ٩ میلیون نفری پایتخت را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام جباری زادگان، با تأکید بر لزوم برنامه ریزی جامع، دقیق و هماهنگ برای مدیریت ترافیک کلان شهری همچون تهران با توجه به اضافه شدن سفرهای آموزشی به مجموع سفرهای شهری از اول مهرگفت: در مدارس و دانشگاه های تهران، حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار دانش آموز و حدود ٨٠٠ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان و دانش آموزان در مجموع بالغ بر ٢١ درصد جمعیت این کلان شهر را شامل می شوند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، حدود ٦٠ هزار نفر کادر آموزشی و اداری در مدارس و حدود ٨٠ هزار نفر کادر آموزشی و اداری نیز در دانشگاه ها مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در مجموع بیش از دو میلیون نفر از جمعیت شهر تهران را افرادی تشکیل می دهند که به نحوی با تدریس و تحصیل سر و کار دارند.

جباری زادگان با بیان اینکه اگر هر یک از این افراد در روز تنها دو سفر رفت و برگشت در مسیر منزل تا محل تحصیل انجام دهند، ٤ میلیون سفر آموزشی به سفرهای روزانه تهران اضافه می شود، تصریح کرد: به این ترتیب، با احتساب ١٦ میلیون سفر تهران در حال حاضر، مجموع سفرهای روزانه تهران از اول مهر به ٢٠ میلیون سفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی همچون شناور شدن ساعت آغاز به کار کارمندان در نیمه نخست مهر و امکان حضور آنها در محل کار تا ٩ صبح، به توزیع ترافیک صبحگاهی کمک می کند، اظهار کرد: البته اغلب کارمندانی که فرزندان خود را قبل از ٨ صبح به مدرسه می رسانند، بلافاصله عازم محل کار خود می شوند و تا ٩ صبح منتظر نمی مانند.

جباری زادگان با بیان اینکه تمهیداتی همچون ممنوعیت ورود کامیون ها به محدوده های طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در نیمه اول مهر، می تواند بر مدیریت جریان ترافیک به ویژه ترافیک حاشیه ای مؤثر باشد، تصریح کرد: باید این تدبیر به سایر ماه های سال نیز تسری پیدا کند و تردد روزانه کامیون ها در داخل شهر ممنوع شود.

این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر اینکه خواه ناخواه از اول مهر ٢٥ درصد بر حجم ترافیک پایتخت اضافه می شود، خاطرنشان کرد: عملاً نیمی از بار سفرهای شهری بر دوش مثلث "اتوبوسرانی"، "تاکسیرانی" و "مترو" است و افزایش ظرفیت و ظرافت در هدایت این مثلث، در مدیریت ترافیک تهران بسیار مؤثر است.

مهر

کد خبر 80988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha