کد خبر 80989
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
مرگ هزاران اروپایی با خودروهای دیزلی

پرشین خودرو: طبق پژوهش‌های انجام شده، خودروهای دیزلی در اروپا تنها در سال ۲۰۱۳ موجب مرگ زودرس بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در این قاره شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، طبق پژوهش‌های انجام شده، خودروهای دیزلی در اروپا تنها در سال ۲۰۱۳ موجب مرگ زودرس بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در این قاره شده‌اند.

 نزدیک به دو سال پیش بود که رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد؛ چراکه پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است. فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 3/ 4 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است.

این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. از آن زمان تاکنون در تمامی کشورهایی که از خودروهای دیزلی استفاده می‌کردند و بر این باور بودند که خودروهای دیزلی از خودروهای بنزینی پاک‌تر است، سایه شک و تردید انداخته شد. رسوایی فولکس واگن در آمریکا جرقه‌ای بود که پژوهشگران، مهندسان و متخصصان را گردهم بیاورد تا در مورد سرنوشت و عملکرد خودروهای دیزلی و بنزینی تصمیم‌های جدی‌تری اتخاذ کنند.

در پژوهش جدیدی که به‌تازگی از سوی ژورنال تخصصی مقالات محیط زیست منتشر شده، محققان به نتیجه‌ای دست یافته‌اند که نشان می‌دهد آلودگی هوا در اروپا تنها در سال ۲۰۱۳ منجر به مرگ زودرس بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر شده است.

بیش از نیمی از این موارد فوت شده قابل‌پیشگیری بود اگر در معرض آلودگی هوای کمتری قرار می‌گرفتند. در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون دستگاه خودروی دیزلی در کشورهای اروپایی تردد می‌کنند که این عدد حدودا دو برابر تعداد خودروهای دیزلی در سایر کشورهای جهان است.

کد خبر 80989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha