کد خبر 80990
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
این خودروها را مردم نمی خرند

پرشین خودرو: با وجود فروش نسبتاً خوب برخی خودروسازان در سال 2016، اما بسیاری از خودروسازان نیز در فروش خودروهای خود در سال 2016 ناکام بوده اند که همه مشکل را نمی توان به شرایط بد بازار نسبت داد و مشکل اصلی را باید در کیفیت ساخت ماشینی که آنها عرضه کرده اند، جستجو کرد.

به گزارش پرشین خودرو، با وجود فروش نسبتاً خوب برخی خودروسازان در سال 2016، اما بسیاری از خودروسازان نیز در فروش خودروهای خود در سال 2016 ناکام بوده اند که همه مشکل را نمی توان به شرایط بد بازار نسبت داد و مشکل اصلی را باید در کیفیت ساخت ماشینی که آنها عرضه کرده اند، جستجو کرد.
 
با اینکه شرایط فروش خودروسازان مثل سال 2015 خوب نیست اما فروش آنها در سال 2016 بد هم نبوده است اما شرکت هایی که SUV های کامپکت یا پیک آپ تراک تولید کرده اند، شرایط متفاوتی را تجربه کرده اند.
 
با وجود فروش نسبتاً خوب برخی خودروسازان در سال 2016، اما بسیاری از خودروسازان نیز در فروش خودروهای خود در سال 2016 ناکام بوده اند که همه مشکل را نمی توان به شرایط بد بازار نسبت داد و مشکل اصلی را باید در کیفیت ساخت ماشینی که آنها عرضه کرده اند، جستجو کرد. در این بین برخی خودروها هستند که برای مشتریان آمریکایی جذابیتی نداشته اند و می توان گفت فروش آنها در آمریکا متوقف شده است. در ادامه به معرفی 12 خودروی بدشانس در بازار آمریکا که خریداری ندارند می پردازیم. 
 
1.کرایسلر 200
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
اگر واقعاً می خواهید بدانید، عملکرد یک ماشین چگونه است با نگاهی به مدل های بعدی آن ماشین به سادگی نقاط ضعف مدل های قبلی را متوجه خواهید شد. مدل های پر فروش معمولاً از طراحی های زیبا و آخرین فناوری و شاید حتی موتورهای جدید استفاده می کنند.
 
اما مدل هایی که در فروش توفیقی ندارند معمولاً طرح مبهمی برای عرضه مدل های جدید ارائه می دهند و پس از عرضه نیز متوجه می شویم تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد و در نهایت با شکست در فروش مواجه می شوند.
 
مصداق عینی این سخن در مورد کرایسلر 200 وجود دارد. ماشینی که در بین 16 ماشین بد سال نیز نامش به چشم می خورد. پس از تلاش برای فروش مناسب در سال قبل، اما مدل 200 کرایسلر با شکست در فروش سال 2016 مواجه شد.
 
تا ماه نوامبر این مدل در رده 82 جدول فروش قرار داشت که 65 درصد نسبت به مدت مشابه افت داشته است. با این حال مسئولین کرایسلر اعلام کرده اند که به تولید مدل های جدید 200 در سال 2017 ادامه می دهند اما به نظر نمی رسد اتفاق خاصی در فروش این مدل را شاهد باشیم.
 
2. تویوتا پریوس C
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
خودروهای هیبریدی از زمانی که با افت قیمت سوخت های فسیلی رو به رو شده ایم، وضع چندان خوبی ندارند و خودروی هیبریدی تویوتا پریوس نیز نتوانسته در این بازار خودی نشان دهد. به جرات می توان گفت تمامی مدل های خط تولید این ماشین با سقوط فروش شدیدی مواجه شده اند و پریوس C بدترین فروش را در بین تمامی مدل های پریوس تجربه می کند. 
 
در ماه نوامبر، تنها 1372 عدد از این مدل به فروش رفته بود که افت 47 درصدی نسبت هب سال قبل را نشان می دهد. با وجود گذشت 11 ماه از سال، پریوس C تقریباً 50 درصد  از مسیری که سال قبل طی کرده بود را طی کرده است و این آمار نا امید کننده ای برای برند تویوتا محسوب می شود. 
 
3. BMW  سری 6
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
تمامی سری های 3 و 4  شرکت BMW و حتی کراس اوور X5 این شرکت با افت فروش در سال 2016 مواجه بوده اند. اما وضع سری 6 BMW از همه وخیم تر بود چرا که رده 231 جدول فروش سالیانه در بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است.
 
عملکرد فروش این خودروی BMW در سال یازده ماهه اول 2016 بسیار وحشتناک بوده است چرا که نسبت به دوره مشابه سال قبل افت 46 درصدی را تجربه می کند. خریداران ماشین های لوکس به کوپه های سری 6 (77600 دلاری) یا گرن کوپه ها(79800 دلاری) یا کانورتیبل های 85100 دلاری شرکت BMW فقط نگاه می کنند. 
 
4. فیات 500L
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
با یک نگاه ساده به فیات 500L و بدون توجه به نظرات کارشناس ها می توان گفت که این ماشین با فروش ضعیفی رو به رو خواهد شد. فیات در یازده ماه اول سال 2016، بهتر از مدل اسمارت فورتو فروخته است اما در نهایت تنها موفق به فروش 3016 دستگاه از این مدل شده است که حاکی از افت 59 درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال 2015 است. به دلایل روشن و شاید هم مبهمی مردم این ماشین را نمی خرند.
 
5. کیا K900
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
کارشناسان در نظرات خود با مدل k900 کیا بسیار مهربان بوده اند اما این نظرات مهربانانه نیز نتوانستند باعث فروش مناسب این مدل در بازار آمریکا شوند. شرایط برای کیا K900 بسیار وخیم است چرا که فروش آن از متوسط فروش 75 دستگاه در ماه نیز کمتر بوده است که این آمار وحشتناک بیانگر افت فروش 65 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. در 11 ماه نخست سال 2016 این ماشین تنها از کادیلاک ELR بهتر فروخته است که البته فاصله کمی نیز با آن داشته است.
 
6. مرسدس برقی کلاس B
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
اگر به خرید ماشین های مرسدس بنز فکر می کنید، بهتر است به خرید ماشینی از کلاس های C،E، S فکر کنید. کلاس B مرسدس در آمریکا خریدار چندانی ندارد. پس از ماه های زیادی در سال 2015 که فروش ماهانه بالای 200 دستگاه را تجربه کرد، اما تنها 37 دستگاه از این مدل از مرسدس در اوایل سال 2016 به فروش رفته است.
 
مدل B250e مرسدس در کلاس خودروهای برقی شارژی رکورد بدی از خود به جای گذاشت و به نظر می رسد مرسدس به زودی خط تولید این کلاس را جمع آوری کند و مدل های پیشرفته تری را روانه بازار کند. در مورد این ماشین می توان گفت از ماشین های تسلا مسافت بیشتری را طی می کند اما در عین حال ظاهر زیبایی ندارد.
 
7.نیسان جوک
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
رتبه حیرت انگیز 149 برای نیسان جوک در جدول فروش سالیانه بازار آمریکا واقعاً تعجب برانگیز است چرا که از زمان رونمایی این مدل، افرادی که آن را سوار شده اند از راحتی سواری با آن گفته اند. اما متاسفانه در سال 2016، خریداران روی خوشی به خرید این ماشین نشان ندادند.
 
فروش تنها 1143 دستگاه از این ماشین در اگوست 2016 ثبت شده است که 51.6 درصد افت فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد. روند فروش این خودرو نیز حاکی از بهبود شرایط فروش تا اواخر سال را نشان نمی دهد. 
 
8. داج دارت
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
اگر آمریکایی ها روی یک موضوع توافق داشته باشند؛ آن موضوع به درد نخور بودن مدل دارت شرکت داج است. این ماشین کامپکت  که با ورود کرایسلر 200 نابود شد، احتمالا به پایان دوران تولید خود در سال 2016 نزدیک می شود. در یازده ماه اول سال 2016، شاهد افت 49 درصدی فروش این مدل نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده ایم. کارشناسان کیفیت سواری با این ماشین را با هر تریمی مورد انتقاد قرار داده اند و مردم نیز احتمالاً صدای کارشناسان را شنیده اند.
 
9. لکسوس CT
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
به عنوان یکی از برندهای لوکس و پرفروش، لکسوس در سال 2016 مشکلاتی برای غلبه بر BMW در بازار آمریکا تجربه کرد. با فروش 7935 دستگاه از مدل CT 200h می توان گفت، این مدل لقب بدترین مدل لکسوس در سال 2016 را به خود اختصاص داده است.
 
این آمار فروش  افت 40 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2015 نشان می دهد که حاکی از فروش کمتر از میانگین فروش 600 دستگاه در هر ماه است. با این وضعیت فروشف به نظر نمی رسد این ماشین در این بازار به شدت رقابتی دوام بیاورد.
 
10.لینکلن MKS
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
ما می دانیم که مدل MKS لینکلن با ورود مدل جدید کانتیننتال از دور خارج می شود اما توقع این افت شدید در فروش آن را نداشتیم. مدل MKS لینکلن سال 2016 را در رتبه 2016 جدول فروش سالیانه بازار آمریکا به پایان برد که حاکی از افت 83 درصدی فروش آن نسبت به دوره مشابه سال 2015 است.  از طرف دیگر، فروش مدل جدید کانتینتال در همان ماه اول به اوج خود رسیده است به طوری که پیش بینی می شود در چهار ماه اول فروش خود به اندازه کل فروش MKS  به فروش رود.
 
11. Smart Electric Drive
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
وضعیت فروش ماشین هوشمند برقی شرکت Smart Electric Drive  وحشتناک است. مسئولین این شرکت ثبت فروش 37 دستگاه از این مدل را در یک ماه گزارش کرده اند که افت 73 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
 
در 11 ماهه نخست سال 2016 این کمپانی تنها موفق به فروش 781 دستگاه از این مدل شده است که افت 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2015 را نشان می دهد. به نظر نمی رسد این ماشین برای تردد در خیابان های آمریکا مناسب باشد.
 
12. هوندا CR-Z
 
تصاویر/ 12 خودرویی که مردم آنها را نمی خرند
 
این مدل شاید آخرین شانس کمپانی هوندا برای حضور موفق در بازار آمریکا بود. خودروساز ژاپنی تا قبل از شروع سال 2017، به تولید مدل های اسپورت هیبریدی خود پایان می دهد. پس از سالهای متمادی که شاهد افت فروش در این مدل بودیم، سرانجام خط تولید این مدل تعطیل خواهد شد. خودروهایی مثل شورلت اسپارک، فورلکس واگن e-Golf  در سال 2016 توانسته اند بهتر از این مدل عمل کنند. 
 
کد خبر 80990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha