کد خبر 81111
۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
دیگر گنجایش شهر تریلی‌ها تکمیل است

پرشین خودرو:شهرستان اسدآباد از دیرباز به علت قرار گرفتن در محور مواصلاتی غرب کشور و بزرگراه کربلا در طول شبانه‌روز به طور میانگین شاهد تردد بیش از ٢٠ هزار خودرو، ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌های بسیاری است که از داخل این شهر گذر می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، همواره تردد ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌های مسافربری که وظیفه حمل بار و مسافر به کشور عراق و استان‌های غرب کشور از این مسیر را دارند، در داخل شهر مشکلات فراوانی از جمله تخریب معابر ‌و آسفالت، آلودگی صوتی و هوا، مخاطرات رانندگی، افزایش تصادفات فوتی و جرحی در داخل این شهر ایجاد کرده و تردد این میزان خودرو، کامیون و ماشین سنگین در گنجایش این شهر نیست.
از سوی دیگر اسدآباد خود با داشتن انواع ماشین‌آلات سنگین به شهر تریلی‌ها معروف است. به همین منظور در سال ٨٩ عملیات ساخت و احداث کنارگذر اسدآباد آغاز شد که در اجرای این طرح مقرر شد براساس قرارداد منعقد شده پروژه فوق ظرف مدت کمتر از ٣ سال به بهره‌برداری برسد.

اما طی این مدت هنوز پروژه کنارگذر شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم به اتمام نرسیده و همچنان در دست اجراست.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به این پروژه به خبرنگار ایسنا گفت: پروژه کنارگذر به طول ۱۴ کیلومتر است که تا کنون ۱۲ کیلومتر از آن آسفالت شده و ۲ تقاطع غیرهمسطح این جاده باقیمانده که در صورت اتمام تقاطع ورودی در پارک جنگی، می‌توان حجم ترافیک ورودی به شهر را به کنارگذر هدایت کرد.

حسین افشاری تصریح کرد: در حال حاضر پروژه کنارگذر دارای ٩٩ درصد و تقاطع‌های این پروژه دارای ٧۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی سال ٩٢ را زمان آغاز عملیات اجرایی تقاطع‌ها و سال ٨٩ را زمان آغاز فاز کنارگذر عنوان کرد و یادآور شد: تا کنون برای این پروژه مهم و ضروری شهرستان به عنوان یکی از مطالبات مردم ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

افشاری با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه کنارگذر رضایت‌بخش نیست، افزود: وزارت راه و شهرسازی با تخصیص اعتبار و حمایت از پیمانکار، قادر خواهد بود این طرح را طبق جدول زمان‌بندی مدنظر به اتمام برساند.

وی با تأکید بر اینکه اتمام پروژه کنارگذر اسدآباد یکی مطالبات جدی مردم این شهرستان است، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای حفظ جان مردم و ایمنی خودروهای عبوری باید اتمام کنارگذر این شهرستان را در اولویت طرح‌های خود قرار داده تا هر چه زودتر به اتمام برساند.

این فرد مسئول خاطرنشان کرد: احداث کنارگذر از طرح‌های ضروری برای کاهش بارترافیکی و کاهش تصادفات در اسدآباد است که هفت سال پیش در سفر رئیس جمهور وقت نیز به تصویب رسید.

رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا 22 شهریور 28 مورد تصادف از محدوده پارک جنگلی تا پارک آزادگان شهر اسدآباد رخ داده است، گفت: بیشترین تعداد مأموریت تصادفی در این شهرستان طی دو سال گذشته مربوط به یک نقطه یعنی میدان ورودی سیدجمال‌الدین اسدآبادی است.

مهدی بسطامی افزود: تا کنون در سال‌های اخیر تصادفات بسیاری در این شهرستان رخ داده که بهره‌برداری از این پروژه نقش بسیاری در کاهش تصادفات منجر به فوت و خسارت‌های عمومی و عمده به مردم در پی ورود کامیون‌ها به داخل شهر خواهد داشت.

سرپرست اداره مسکن و شهرسازی شهرستان اسدآباد هم اظهار کرد: براساس اعلام برآوردهای انجام شده در ابتدای سالجاری برای اتمام و تکمیل پروژه کنارگذر شهرستان اسدآباد به ٢۵ تا ٣٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جواد کرمی با بیان اینکه در صورت تخصیص این میزان اعتبار پروژه فوق تکمیل و در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: قرارداد اول پروژه کنارگذر شامل 10.5 کیلومتر است که تا کنون بیش از ٩٨ درصد پروژه به انجام رسیده و در این قرارداد تنها خط کشی جاده و نصب علائم راهنمایی و رانندگی باقیمانده است.

وی اضافه کرد: قرارداد دوم نیز به طول ۴.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد بوده که در این قرارداد پل و تقاطع و زیرگذر به انجام رسیده و تنها اجرای آسفالت و تقاطع انتهایی باقیمانده و تقریبا پروژه رو به اتمام است.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسدآباد نیز در رابطه با پروژه کنارگذر این شهرستان گفت: بیش از ٩٠ درصد ترافیک شهر اسدآباد را ماشین‌های سنگین و کامیون و تریلرهای در حال تردد تشکیل می‌دهند که راه‌اندازی کنارگذر علاوه بر کاهش بارترافیکی بیش از ۶٠ تا ٧٠ درصد از تصادفات فوتی و جرحی ناشی از این امر را در این شهرستان کاهش خواهد داد.

سرگرد علی فریدی عامل بیشترین تصادفات در شهرستان اسدآباد را عبور و مرور و تردد ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین عنوان کرد و افزود: به علت وجود گردنه و شیب تند و استفاده مکرر از ترمز موجب مشکل سیستم ترمز برخی ماشین‌های سنگین شده و تصادفات فوتی و جرحی و واژگونی را در این ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین و اتوبوس‌ها رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های ضروری و اساسی در راستای امنیت جان رانندگان و مسافران و نیز شهروندان اسدآبادی است.

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به سوانحی که در گردنه اسدآباد رخ می‌دهد تکمیل و راه‌اندازی کنارگذر اسدآباد تا پایان امسال انجام می‌شود.

 

ایسنا
کد خبر 81111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha