ویژگی های جایگزین موتور Z24 با طراحی جدید در یک نگاه

پرشین خودرو: مدیرعامل مگاموتور از ارائه موتور جدید، با قابلیت های جدید جهت جایگزینی موتور Z24 خبر داد و گفت: براساس درخواست مشتری و طی جلسات فنی متعدد در سطوح کارشناسی و مدیریتی دو شرکت مگاموتور و زامیاد، اقداماتی در زمینه ارائه موتور جدید جهت جایگزینی موتور Z24 آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا شیخ عطار، با اشاره به استاندارهای جاری آلایندگی و سوخت گفت: الزامات قانونی مصرف سوخت و آلایندگی، مشتمل بر اجرا استاندارد آلایندگی Euro V از ابتدای سال 1398 و به روز رسانی مقدار مجاز مصرف سوخت برای دوره های زمانی دو ساله، برای تمام خودروهای تولید داخل کشور الزامی است و در این راستا شرکت زامیاد به عنوان خودروساز حوزه تجاری می بایست محصولات خود را مطابق با استانداردهای فوق الذکر تولید کند.

وی در ادامه افزود: یکی از این خودروهای تولیدی "وانت زامیاد" است که هم اکنون طبق استاندارد آلایندگی EUro IV در حال تولید است. با توجه به استاندارهای جاری آلایندگی و سوخت در کشور ضرورت ارائه موتوری با طراحی جدید مطابق با استانداردهای جاری در سطح کشور برای این محصول دیده می شد که طی بررسی های صورت گرفته توسط متخصصین، موتوری جدید جهت جایگزینی با موتور فعلی ارائه شده است.

مدیرعامل مگاموتور در ادامه به قابلیت ارتقاء موتور جدید اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است در افق دیده شده برای موتور جدید، قابلیت ارتقا به استاندارد آلایندگی یورو 6 نیز مد نظر است. همچنین در حوزه مصرف سوخت، موتور جدید قابلیت ادامه تولید تا سال 1404 را خواهد داشت.

شیخ عطار با برشمردن ویژگی های این موتور جدید گفت: از نگاه فنی، موتور جدید سبب کاهش حداقل 10 درصدی مقدار مصرف سوخت خودرو، افزایش 20 درصدی توان و گشتاور در محدوده عملکردی خودرو است و همچنین وزن آن در قیاس با موتور پایه حدود10 کیلوگرم کاهش خواهد داشت. در طراحی این موتور نگاه ویژه ای به زیرساخت های تولید داخل کشور و شعار اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است. همچنین با اجرای این پروژه عمده خطوط تولید سازندگان و مگاموتور حفظ شده و با حداقل اصلاحات، تجهیزات تولید فعلی به روز آوری شده تا اهداف فنی -کیفی مورد انتظار مشتری در دستگاه های نظارت استانداردی میسر شود.

وی در پایان گفت: قابلیت افزایش ظرفیت تولید این موتور با توجه به نقشه راه گروه خودروسازی سایپا و احتمال استفاده از این موتور در سایر محصولات از جمله وانت پادرا در شرکت زامیاد وجود دارد که می تواند منجر به اشتغال زایی بیشتر نیز شود.

کد خبر 81270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha