کد خبر 81282
۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

پرشین خودرو: رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری با اشاره به وضعیت گوگل در ایران از دسترسی ۶۷ درصدی کاربران ایرانی از خدمات شرکت گوگل خبر داد.

ه گزارش«پرشین خودرو»، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری با اشاره به وضعیت گوگل در ایران از دسترسی ۶۷ درصدی کاربران ایرانی از خدمات شرکت گوگل خبر داد.

 
 آمار واقعی کاربران ایرانی گوگل اعلام شد!


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم نسبت به ارائه خدمات عنوان کرد: رویکرد دولت دوازدهم، حمایت، رفع موانع و محدودیت‌ها برای توسعه خدمات بومی است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به این مسئله که بخش بسیار بزرگی از نیاز روزمره مردم از طریق خدمات گوگل تامین می‌شود و ایران دارای تحریم‌های گسترده بین المللی و همچنین تهدیدهای امنیتی نسبت به خروج اطلاعات کاربران از کشور است، لازم است تا خدمات بومی و ملی توسعه پیدا کند.


خدمات بومی پیاده سازی شده

محمد خوانساری با بیان اینکه نمونه‌های بومی خدمات کاربردی خارجی در کشور ایجاد شده است، گفت: نمونه‌های بومی خدمات کاربردی خارجی در کشور شکل گرفته است که از جمله آن‌ها باید به جویشگر پارسی جو، مترجم ماشینی برگمان، بستر ارائه خدمات چند رسانه‌ای با نام آپارات، شبکه‌های اجتماعی ایرانی با نام‌های فیس نما، میهن، کلوپ و شبکه رایانامه چاپار برای ارائه خدمات ایمیل اشاره کرد.

وضعیت استفاده از گوگل توسط کاربران

وی در رابطه با دسترسی ایرانی‌ها به خدمات شرکت گوگل اظهار داشت: شرکت گوگل به صورت کلی ۱۹۸ خدمت را برای مخاطبین عادی، توسعه دهندگان، کسب و کارها و زمینه‌های دیگر ارائه می‌دهد که از این میان کاربران ایرانی به ۶۷ درصد از خدمات گوگل یعنی ۱۵۳ سرویس دسترسی دارند. در واقع ۳۱ خدمت گوگل برای کشور ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی مسدود و ۱۴ خدمت گوگل نیز در ایران از جمله یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده است.

خوانساری افزود: خدمات تحریم شده گوگل برای کاربران ایرانی مربوط به خدمات مالی، بانکی و یا خدماتی مربوط به توسعه دهندگان نرم افزار و صاحبان کسب و کارها است.
 
 آمار واقعی کاربران ایرانی گوگل اعلام شد!


میزان جستجوی کاربران ایرانی در گوگل

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اطلاعات ارائه شده در سایت الکسا گفت: سهم ایران از ترافیک کلی گوگل ۳٫۱ درصد است و از سوی دیگر ۶۲٫۱۵ درصد از ترافیک گوگل مربوط به خدمات موتور جستجو است.

وی ادامه داد: در طی روز ۹ میلیارد جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود که با توجه به سهم ایران از گوگل در حدود ۲۸۰ میلیون جستجو سهم کاربران ایرانی است و در مقابل وضعیت گوگل در ایران، روزانه تنها ۲۰۰ هزار جستجو در موتورهای جستجوی بومی انجام می‌شود.

از این میزان می توان نتیجه گرفت که تقریباً روزانه حدود ۲۸۰ میلیون پرس و جو از کشور ایران به گوگل ارسال می شود و در مقابل آن تعداد پرس و جوهای ارائه شده به جویشگرهای بومی حدود ۲۰۰ هزار است.


۳۰ میلیون کاربر ایرانی در سرویس جیمیل

محمد خوانساری تصریح کرد: سرویس ایمیل گوگل با نام جیمیل دارای یک میلیارد کاربر فعال است که از این تعداد کاربر، ۳۰ میلیون کاربر ایرانی هستند؛ این در حالی است که سرویس ایمیل ایرانی ۱ میلیون کاربر فعال دارد.
 
 
 
 
 
 
منبع: کلیک
کد خبر 81282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha