کد خبر 81285
۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
3 سال است که قهرمان ایران هستم

پرشین خودرو: قهرمان دریفت ایران گفت: تنها هدفم در مسابقات جهانی دریفت بالا بردن پرچم ایران است.

به گزارش پرشین خودرو، شهاب پیشانی‌دار راننده اعزامی ایران به مسابقات دریفت قهرمانی جهان در توکیو ژاپن در رابطه با عملکردش در این رقابت‌ها و اینکه چقدر آماده است تا در این مسابقه شرکت کند، اظهارداشت: دریفت از سال ۹۰ در ایران بسیار گسترش پیدا کرد و با پیشرفت رانندگان این رشته به سمت فرمولا دریفت افزایش یافت. من ۳ سال است قهرمان ایران هستم و از آنجایی که فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در این‌باره دعوتنامه‌ای به کشورهای عضو برای حضور مسابقات جهانی دریفت ارسال کرده بود من به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها در توکیوی ژاپن حاضر خواهم شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون در این باره حمایت‌های خوبی از من انجام داد و ما با هماهنگی که با ۲ شرکت خودروسازی داشتیم توانستیم در ۲۰ روز اتومبیل مورد نظرمان را آماده کنیم. از رول‌کش، باکس، سیستم سوخت رسانی و غیره خودرو تغییر پیدا کرد تا بتوانیم خودمان را با استانداردهای جهانی هومولوگ کنیم، توانستیم اتومبیل را هم با هواپیما به توکیو ارسال کنیم.

قهرمان دریفت ایران در ادامه افزود: در این مسابقات ۳۲ شرکت کننده حضور دارند و قهرمانی از کشورهای ژاپن، برزیل، آمریکا و ... رقبای جدی برای من خواهند بود.

وی درباره تجربه بین‌المللی‌اش در مسابقات دریفت عنوان کرد: من تاکنون ۲ بار در مسابقات بین‌المللی حضور داشتم، اولین رقابت در سال ۲۰۱۱ در لبنان بود که در بین ۱۴ ورزشکار چهارم شدم و در سال ۲۰۱۵ هم در کشور امارات از بین ۱۶ ورزشکار به رتبه ۶ رسیدم. بسیار خوشبینم که بتوانم در این رقابت‌ها نیز به عنوان خوبی دست یابم تا بتوانم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم.

وی درباره ساختار فیزیکی خودروی خود گفت: ماشینی که قرار است من با آن به رقابت بپردازم یک خودروی بی‌ام‌و E46 مدل 2003 است که موتور آن تویوتا ۳۰۰۰ سی‌سی می‌باشد. ما یک مقدار در این باره دچار محدودیت سوخت و بنزین بودیم چون این خودروها سوخت‌های خاصی دارند و خوشبختانه همه کارها در ایران انجام شده است و امیدوارم که بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.

وی در پایان درباره پیشرفت رشته دریفت در کشور گفت: دریفت به خوبی در کشور پیشرفت کرده است و با توجه به اینکه از هیجان بالایی برخوردار است و مهارت رانندگان در آن کاملاً به چشم می‌آید بسیار خوب توانسته جای خود را در میان علاقمندان باز کند. من جا دارد در پایان از اسپانسر و حامی من که قرار است در این رقابت‌ها شرکت کنم (روغن اویلا) تشکر کنم.

 

کد خبر 81285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha