کد خبر 81301
۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس

پرشین خودرو: مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شرایط کیفی هوای برخی مناطق شهر تهران طی امروز به دلیل افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و انتظار می رود این شرایط تا فردا تداوم داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد، هوای تهران در برخی ساعات امروز همراه با وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی - جنوب‌شرقی خواهد بود. با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا ( ۶ مهر) به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی ساعات بعدازظهر فردا وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این شرایط پابرجا نیست و در روز جمعه ( ۷ مهر) از سرعت وزش باد کاسته می‌شود و تنها در برخی ساعات، وزش باد مؤثر انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه دما تا فردا افزایش جزیی می‌یابد و سپس تا پایان هفته روند کاهشی خواهد داشت، گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ساعت ۸ امروز با شاخص ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

کد خبر 81301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha