کد خبر 81313
۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
شورای ایمنی حمل و نقل تشکیل می شود

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران مجلس، تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات امسال را ۱۶ هزار نفر برشمرد و از تشکیل شورای ایمنی حمل و نقل در معاونت رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا ، محمدرضا رضایی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راه ساری، با بیان اینکه در سال حدود 16 هزار نفر بخاطر تصادفات کشته می‌شوند، این تعداد کشته را از کشته‌های یک جنگ بزرگ هم بیشتر برشمرد و خاطرنشان کرد: به علاوه اینکه سه برابر این تعداد کشته‌ها مصدوم، مجروح و از کار افتاده داریم و طبیعی است که باید فکری اساسی در این زمینه شود.

وی با اشاره به کارهای خوب انجام شده از سال 92 و کاهش تعداد تصادفات و فوتی‌ها از 20 هزار نفر به 16 هزار نفر در امسال، گفت: اما با شرایط موجود و وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف، از سال اینده ما شاهد افزایش تعداد تصادفات و فوتی‌ها خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از جمله عوامل تعداد زیاد تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن را کیفیت خودرو، وضعیت جاده‌ها، مسائل فرهنگی، آموزش رانندگان و نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل برشمرد.

وی با اشاره به انجام گزارش عوامل دخیل در تصادفات و قصور دستگاه‌ها در کمیسیون عمران مجلس، گفت: به دنبال این هستیم تا شورایی به نام شورای ایمنی حمل و نقل در سطح معاونت رئیس جمهور داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه تاکنون فقط وزارت راه و شهرسازی مسئول ایمنی بوده، با توجه به گستردگی کار، بر دخیل شدن همه دستگاه‌ها در این امر باتشکیل شورای عالی ایمنی تأکید کرد و افزود: ما به دنبال ارتقا این شورا در سطح معاونت رئیس جمهور هستیم.

وی با اشاره به بازدید از جاده بندر امیرآباد گفت: قسمتی از کار انجام و حدود 15 کیلومتر دیگر که در حوزه انتخابیه نمایندگان ساری است، هنوز انجام نشده و امروز مسئولان وزارت راه و شهرسازی را به سازمان بنادر دعوت کردیم و امیدواریم بعد از برگشت و تشکیل جلسه کمیته عمران، آسفالت 15 کیلومتر باقیمانده انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پرترافیک بودن این محور و ناراضایتی مردم، ابراز امیدواری کرد تا انجام این کار در با جدیت در کمیته عمران مجلس دنبال شود.

وی با اشاره به قدمت زیاد پل، بر عدم استحکام کافی آن و ایجاد ترافیک برای عبور از پل اشاره کرد و افزود: طبیعی است که باید یک پل در کنار این پل ساخته شود و مقدماتی انجام شده اما منابع مالی آن به خوبی تامین نشده است و ما حتما این موضوع را در کنار محورهای اصلی استان مازندرن نیز پیگیر خواهیم بود تا رفت و آمد مردم تسهیل شود.

کد خبر 81313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha