کد خبر 81413
۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷
بازداشت تهدیدکننده رانندگان زن سعودی

پرشین خودرو: فرد بازداشتی با انتشار ویدئویی، سوگند خورده بود که زنان راننده عربستانی را به همراه خودروی آنها آتش می زند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، وزارت کشور عربستان روز جمعه اعلام کرد که یک مرد سعودی را به دلیل مورد تهدید قرار دادن رانندگان زن برای حمله به آنها، بازداشت کرده است.
وزارت کشور عربستان یادآور شد که پلیس سعودی در ایالت شرقی این کشور، این فرد را که هویتش فاش نشده، پس از بازداشت به دادستان عمومی عربستان تحویل داده است.
فرد بازداشتی با انتشار ویدئویی، سوگند خورده بود که زنان راننده عربستانی را به همراه خودروی آنها آتش می زند.
ملک سلمان پادشاه عربستان روز سه شنبه طی حکمی سلطنتی به چندین دهه ممنوعیت رانندگی برای زنان در این کشور پایان داد.
بسیاری از سعودی ها از این حکم استقبال کردند، اما برخی نیز در پی لغو این سیاست طولانی مدت، گیج و خشمگین شدند.
براساس این گزارش، لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان به منزله این است که این قشر از جامعه سعودی از امکان ارتباطات بیشتری با مردان غیرخویشاوند برخوردار می شوند.
ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان یک سنت محافظه کارانه بود که تحرک زنان را محدود می کرد و به اعتقاد فعالان مدافع حقوق زنان، نشانی از سرکوب در این کشور بود. عربستان تنها کشور در جهان بود که زنان حق رانندگی در آن را نداشتند.
اگرچه رانندگی زنان در عربستان به موجب حکم پادشاه این کشور از این پس مجاز است اما فعالان زن سعودی از هر گونه اظهارنظری در این مورد برحذر داشته شده اند.
فعالان مدافع حقوق بشر و سیاستمداران در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر فاش کرده اند که زنان فعال سعودی پس از دریافت تهدیدهایی مجبور شده اند از تحلیل و بررسی موضوع صدور مجوز رانندگی برای زنان در رسانه ها خودداری کنند.

کد خبر 81413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha