تمهیدات آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

پرشین خودرو: معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آماده باش ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی پایتخت از تاسوعای حسینی تا پایان مراسم شام غریبان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو،  مهدی داوری گفت: آتش نشانان پایتخت همانند سال های گذشته در روزهای سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور در نقاط پرخطر و پر رفت و آمد شهر، تامین ایمنی شهروندان را بر عهده خواهند گرفت.

وی افزود: با فرارسیدن روزهای پایانی دهه اول ماه محرم و با توجه به اینکه در این روزها هیئت ها و دسته های عزاداری، از ساعات ابتدایی روز به خیابان ها آمده و به عزاداری می پردازند، تمامی آتش نشانان تهران(۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی) در سطح شهر به حالت آماده باش در می آیند.

داوری تصریح کرد: ایستگاه هایی که در محدوده خود اماکن مذهبی بزرگ و معتبر مانند حسینیه، شبستان، مهدیه و... داشته باشند، یک گروه از نیروهای عملیاتی در نزدیکی این نقاط مستقر خواهند کرد و در ساعات میانی روز نیز آتش نشانان در محل میادین و خیابان هایی که دسته های عزاداری در آن ها تردد می کنند، استقرار خواهند داشت.

وی ادامه داد: استقرار ویژه آتش نشانان تا پایان شامگاه ۹ مهر(شام غریبان سیدالشهدا(ع)) خواهد بود که در این روز ها ۶۵۰ نیروی آتش نشان به همراه ۲۳۶ دستگاه خودرو سبک، سنگین و موتورسیکلت در ۲۳۶ نقطه پر خطر شهر مستقر هستند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در پایان از هموطنان عزیز تقاضا کرد همکاری لازم را با نیروهای آتش نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آنان باز کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش سوزی، با حفظ خونسردی مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و یا اکیپ های استقراری آتش نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

کد خبر 81426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha