کد خبر 81476
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کم‌هزینه‌ترین خودروهای جهان

پرشین خودرو: گزارش وب‌سایت آمریکایی موتور1 از کم‌هزینه‌ترین خودروهای جهان که همگی ساخت تویوتا، نیسان، هوندا و فورد هستند.

به گزارش پرشین خودرو، وقتی بحث دفاع از اتومبیل‌های ساخت یک کشور پیش می‌آید، عاشقان اتومبیل آلمانی سریعا مسئله سرعت و زیبایی برندهای ژرمن را گوشزد می‌کنند و آمریکایی‌ها نیز به ماشین‌های بزرگ و حجیم خود یعنی فورد موستانگ و شورولت تاهو می‌نازند. این بین تنها ژاپنی‌ها هستند که به دوام و کیفیت بالای ساخت می‌نازند و در عین حال هم زیبایی و هم قدرت و سرعت را در محسولات خود ارائه می‌کنند.

به همین دلیل هم هست که خریداران عادی بیش از محصولات آلمانی، چینی یا آمریکایی در پی خرید یک خودروی ژاپنی بی دردسر هستند که کمتر خرج روی دست‌شان بگذارد. نگاهی به بررسی‌های سالانه وب‌سایت‌های مختلف خودرویی نشان می‌دهد مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود تا میل خریداران به خرید یک خودرو افزایش یابد، هزینه نگهداری در سال نخست استفاده است که به عنوان عاملی حیاتی، در فروش بالای عمده محصولات محبوی در اقصی‌نقاط جهان دیده شده و در صنعت خودرو به عنوان یک ویژگی همیشگی، در محصولات ژاپنی ظهور و بروز دارد. در بازار ایران نیز که به غیر از ساخته‌های آمریکایی، محصولاتی از شرق و غرب جهان حضور دارند، این اتومبیل‌های ژاپنی هستند که به لطف کیفیت بالای ساخت، همواره کمترین میزان هزینه در سال نخست را به خریداران خود تحمیل می‌کنند.

موتور1 وب‌سایت مشهور آمریکایی در گزارشی ده خودروی برتر در این بخش را معرفی کرده که خوشبختانه 5 تا 6 مورد آنها یا در بازار ایران حضور داشته و یا در شرف ورود به کشور بوده و به زودی می‌توانیم آنها در خیابان‌های ایران ببینیم. این ده اتومبیل به شرح زیر چنین هستند.

تویوتا کورولا

 

 ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!این سدان کوچک که در سال نخست تولید، رمورد پرفروش‌ترین سدان بازار ایران را از آن خود کرد، با هزینه سالانه 341 دلار یکی از اقتصادی‌ترین محصولاتی است که می‌توان در رنج زیر 30 هزار دلار خرید.

هوندا آکورد

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

این سدان متوسط ژاپنی که هم‌اینک با قیمت 240 میلیون در ایران فروش می‌رود دومین خودروی این لیست است که سالانه تنها 351 دلار هزینه نگهداری دارد.

تویوتا آوالون

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

سدان فول‌سایز و نیمه‌لوکس تویوتا دیگر خودروی این لیست است که به طور مشترک در کنار مدل کمری، در رتبه سوم قرار داشته و سالانه کمتر از 388 دلار خرج روی دست صاحبش می‌گذارد.

فورد موستانگ

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

بین نمونه‌های اسپورتی این اسب سرکش امریکایی از همه سر به زیر تر است و در صورت خرید یک فورد موستانگ، شما باید تنها 454 دلار در سال برای نگه‌داری آن هزینه کنید.

هوندا سی-آروی

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

برای داشتن این کراس‌اوور 260 میلیون تومانی در ایران نباید درنگ کرد چرا که علیرغم جثه بزرگ و وزن سنگین، سالانه کمتر از 390 دلار هزینه نگهداری دارد و به عنوان کم‌خرج‌ترین خودروی کراس، می‌تواند بهترین انتخاب خریداران عاشق آفرود باشد.

نیسان پت‌فایندر

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

اس‌یووی فول‌سایز نیسان گرچه ظاهری مخوف و به نظر هزینه‌بر دارد اما واقعا اتومبیل کم‌خرجی است و در مقایسه با نمونه‌های

آمریکایی یک اعجوبه تمام عیار است چرا که برای یک سال نگهدار و استفاده از آن تنها باید 406 دلار هزینه کنار بگذارید.

هوندا اودیسه

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

ون بزرگ شرکت هوندا دیگر خودروی این لیست است که علیرغم گنجایش بالا و نیز حجم موتور بالا، هزینه پایینی دارد و برای یک سال استفاده احتمالا چیزی کمتر از403 دلار خرج روی دستتان می‌گذارد.

تویوتا تاکوما

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

شاید عجیب باشد اما این پیکاپ‌وانت قلدر و و خشن که ظاهر مخوفی هم دارد سالانه چیزی در حدود 398 دلار هزینه نگه‌داری دارد، حتی اگر شب و روز با آن بار بکشید و در مناطق ناهموار، از آفرود لذت ببرید.

فورد اف150

 

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

همیشه مشخصات خوب و ویژگی های کم‌نظیرش به لحاظ فنی و اقتصادی زیر سایه طراحی زیبای بدنه‌اش قرار می‌گیرد اما پرفروش‌ترین وانت جهان به لحاظ کیفیت محصولی کم‌نظیر است و بدون خرابی قزعات، سالانه تنها 482 دلار هزینه نگهداری دارد.

نیسان تیتان

ماشین ژاپنی، برای آنها که کم‌ خرج نمی‌کنند!

 

این خودرو که در دو سه سال اخیر رشد خوبی را در بخش فروش در آمریکای شمالی به ثمر رسانده سالانه هزینه‌ای معادل 463 دلار برای نگهداری و مواظبت، خرج دارد و مشخصا از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

 

کد خبر 81476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha