جدیدترین عضو بنزینی-برقی خانواده S-Class با کد S560e

پرشین خودرو:نکته بسیار مهم در مهندسی این خودرو از مدار خارج شدن موتور بنزینی تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بوده که سبب می شود موتور برقی این خودرو به تنهایی و بدون هیچ گونه آلودگی S560 را به حرکت درآورد اما به محض عبور عقربه سرعت سنج از مرز 50 کیلومتر بر ساعت، موتور 6 سیلندر خودرو نیز به طور خودکار استارت خورده و وظیفه تامین نیرو و گشتاور بیشتر را بر عهده می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، لوکس ترین خودرو دوگانه‌سوز جهان، جادارترین خودرو هایبریدی جهان، کم‌مصرف‌ترین و ایمن‌ترین محصول سگمنت سدان های مجلل دنیا؛ این ها تنها گوشه‌ای از «ترین»هایی هستند که محصول جدید شرکت مرسدس بنز با ورود به بازارهای جهانی در ماه جاری میلادی از آن خود خواهد ساخت!

یک بنز پر زرق و «برق»!

 
 مرسدس اس 560 پلاگین هیبرید (S560e Hybrid PLUG-INمدل 2018 که پس از مدت ها گمانه زنی بر روی خط تولید رفت، به گفته «پروفسور توماس وبر»، مدیربخش تحقیقات و توسعه شرکت دایملر بنز قرار است که استانداردهای جدیدی را در رده خودروهای هیبریدی (دوگانه سوز با سوخت فسیلی-برقی) تعریف کند. با آنکه نسخه هیبریدی S560 با همان طراحی مشابه نسخه های بنزین سوز و دیزلی S-Class بر روی خط تولید خواهد رفت اما چند تفاوت کوچک همچون جلوپنجره کرومی، زه فلزی جانبی و نشاندهنده های شفاف سبب می شوند تا کم اشتهاترین عضو خانواده S-Class از دیگر برادران خود تمییز داده شود. مرسدس S560eمجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر تویین توربو به حجم 2996 سی سی بوده که در کنار یک موتور برقی وظیفه به حرکت درآوردن سدان مجلل مرسدس را بر عهده دارد.
 
 یک بنز پر زرق و «برق»!

 

موتور 6 سیلندر این خودرو توان تولید 367 اسب بخار قدرت و 480 پاوند گشتاور را داراست. همچنین موتور برقی نیز با تولید 90 کیلووات قدرت و 340 نیوتون متر گشتاور مکمل مناسبی برای موتور بنزین سوز S650eاست. نکته بسیار مهم در مهندسی این خودرو از مدار خارج شدن موتور بنزینی تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بوده که سبب می شود موتور برقی این خودرو به تنهایی و بدون هیچ گونه آلودگی S560 را به حرکت درآورد اما به محض عبور عقربه سرعت سنج از مرز 50 کیلومتر بر ساعت، موتور 6 سیلندر خودرو نیز به طور خودکار استارت خورده و وظیفه تامین نیرو و گشتاور بیشتر را بر عهده می گیرد.

 

یک بنز پر زرق و «برق»!

به این ترتیب S560 جدید در هر صد کیلومتر از مسیر پیمایش تنها و تنها 8/2 لیتر سوخت می سوزاند که برای خودرویی در این کلاس و با چنین وزن و ابعادی رقم حیرت انگیزی به شمار می آید. ضمن آنکه نسخه هیبریدی S560با تولید و انتشار تنها 65 گرم گاز سمی CO2 در هر کیلومتر از مسیر پیمایش دوست بسیار خوبی برای طبیعت و محیط زیست خواهد بود! برای درک بهتر موضوع کافیست بدانیم که بسیاری از خودروهای 4 سیلندر ساخت داخل (با عملکرد به مراتب ضعیف تر از S500e) در هر کیلومتر از مسیر پیمایش چیزی در حدود 200 گرم گاز CO2 تولید می کنند! سامانه شارژ مجدد این خودرو که برای اولین بار توسط مرسدس طراحی و ساخته شده، از طریق برق 3.6کیلوواتی بوده و برای شارژ مجدد باتری نیز از برق تک فاز 18 آمپری استفاده می شود. اما با توجه به اینکه این سامانه جدید شارژ مجدد هنوز در بسیاری از کشورهای جهان قابل استفاده نیست، مالکان S560 هیبریدی می توانند با همان برق 16 و 13 آمپری مرسوم نیز خودروی خود را ظرف مدت 2 ساعت و 45 دقیقه به طور کامل شارژ نمایند.
 

 

کد خبر 81477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha