احتمال افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال افزایش قیمت دو برابری قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق در ایام اربعین اظهار داشت: هنوز برای تصمیم گیری و تعیین نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین جلسه ای برگزار نشده است اما معتقد هستم باید قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس چقدر خواهد بود، ادامه داد: معتقدم قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق باید دو برابر قیمت روزهای عادی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت افزایش قیمت بلیت اتوبوس در این ایام گفت: در بازه زمانی ویژه اربعین حسینی اتوبوس ها یکسر خالی از مقاصد شهرهای مرزی با کشور عراق بر می گردند. در زمان رفت زائران، اتوبوس خالی برمی گردند و در زمان برگشت زائران ناوگان اتوبوسی بدون مسافر عازم شهرهای مرزی با کشور عراق می شوند. ضمن اینکه معمولا توقف های طولانی در این مسیر به اتوبوس ها تحمیل می شود.

کشاورزیان ادامه داد: نظر بنده این است که برای جبران این موارد مانند سنوات گذشته قیمت بلیت اتوبوس دو برابر ایام عادی سال باید افزایش پیدا کند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آماده باش ناوگان اتوبوسی ویژه ایام اربعین گفت: چیزی حدود 15 هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان موجود است که پیش بینی می شود بیش از 50 درصد این ناوگان برای ایام جابه جایی زائران حسینی در ایام اربعین استفاده شود. در حال حاضر 9 هزار دستگاه اتوبوس آماده جابه جایی زائران حسینی هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود چیزی حدود 25 هزار سرویس هم در زمان رفت زائران و هم در زمان برگشت از طریق ناوگان اتوبوسی انجام شود.
 

کد خبر 81495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha