کد خبر 81509
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
دستگیری کلاهبردار 15 میلیاردی خودرو در قم

پرشین خودرو: رئیس پلیس آگاهی استان گفت: شخصی که با فروش قولنامه ای خودرو در قم، 15میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش پرشین خودرو،  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس قم، سرهنگ احمد کرمی در گفت و گویی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری توسط فردی از طریق یکی از سایت های خرید و فروش، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قم قرار گرفت.
به گفته وی متهم طی تماس تلفنی با فروشنده های خودرو و پس از حضور در محل با جعل عنوان مامور یکی از دستگاه های نظامی و اعتمادسازی، ضمن تنظیم قولنامه و پرداخت چک های مشکل دار اقدام به خرید خودرو و کلاهبرداری می کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: نامبرده کلیه مدارک خودرو را به همراه قولنامه تحویل گرفته و دریافت سند خودرو را به پاس شدن چک ها موکول و متعاقبا در همان سایت اقدام به فروش قولنامه ای خودرو، زیر قیمت بازار می کرد.
کرمی گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و استعلام های انجام شده تعداد دیگری از شاکیان در استان های آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، البرز، مازندران، کردستان، لرستان، خوزستان و تهران شناسایی شدند.
وی افزود: در ادامه با شناسایی متهم، سه اکیپ از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، به مخفیگاه وی اعزام و او را دستگیر کردند.
کرمی با بیان این که نامبرده دارای هشت فقره سابقه کیفری است، افزود: در بازرسی از متهم و خودرو وی یک قبضه سلاح کمری به همراه 71 فشنگ جنگی، 2 دستگاه بی سیم، 2 عدد افشانه، یک رشته دستبند و شوکر و سایر موارد کشف شد.
وی گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت، چک های بی اعتبار و مشکل دار متعلق به یک نفر زندانی بوده که بابت هر فقره مبالغی بین هفت تا 10 میلیون ریال پرداخت کرده است.
وی با اشاره به این که در این پرونده تاکنون 70 تن شاکی هستند افزود: دادستانی قم دستور داده تصویر متهم بدون پوشش در رسانه ها منتشر شود تا افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت شناسایی متهم مورد اشاره و ثبت شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

** دستگیری کلاهبرداران 20 میلیاردی مواد غذایی در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم همچنین از دستگیری سه کلاهبردار حرفه ای در قم خبر داد و گفت: متهمان با خرید و فروش مواد غذایی از 150 تن،20میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
کرمی افزود: در پی کلاهبرداری از تعدادی عمده فروش مواد غذایی در قم و طرح شکایت در پلیس آگاهی استان، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
به گفته وی متهمان که سه تن بودند،‌ با راه اندازی فروشگاه زنجیره ای در طول 6 ماه و جلب اعتماد عمده فروشان مواد غذایی از آن ها کلاهبرداری و متواری می شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در ادامه با انجام اقدام های پلیسی مخفیگاه آنها در استان خراسان رضوی و شهرستان های تابعه شناسایی شد و بلافاصله در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی با اشاره به سوابق کیفری متهمان، گفت:این افراد در تحقیقات کارآگاهان به صراحت به بزه انتسابی و کلاهبرداری 20میلیارد ریالی از 150 تن اعتراف و مشخص شد، 2 تن از آن ها اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته که برای تامین مالی و داشتن زندگی مرفه اقدام به این کلاهبرداری کرده اند.
کرمی گفت: در نهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

ایرنا

کد خبر 81509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha