خودروسازی لوتوس انگلستان رسما به تصاحب جیلی چین درآمد

پرشین خودرو: پس از ما‌ه‌ها گمانه‌زنی بالاخره گروه خودروسازی جیلی با خرید ۵۱ درصد از سهام شرکت لوتوس انگلستان، این تولیدکننده خودروهای اسپرت را رسما تصاحب کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ولوو سوئد و لوتوس انگلستان رسما در یک مجموعه و زیر نظر گروه خودروسازی جیلی چین قرار گرفتند؛ چراکه خرید شرکت لوتوس توسط جیلی با رقم ۶۵ میلیون دلار نهایی شد. بر اساس این قرارداد، شرکت لوتوس مالکیت ۵۱ درصد از سهام شرکت مادر لوتوس و گروه خودروسازی اتیکا مالزی، ۴۹ درصد از این شرکت انگلیسی را به تصاحب خود درآوردند.

این اقدام همچنین باعث ایجاد تغییراتی در قسمت مدیریت شرکت لوتوس می‌شود؛ چراکه دنیل دانگ لی، مدیر اجرایی و اقتصادی شرکت جیلی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت لوتوس انتخاب شده است. همچنین ۲ نفر دیگر از مدیران ارشد جیلی نیز به‌عنوان اعضای جدید هیئت مدیره لوتوس برگزیده شدند.

در همین حال ژان مارک گیلز همچنان به‌عنوان مدیر اجرایی لوتوس باقی ماند. وی درباره این قرارداد و خرید شرکت لوتوس توسط گروه خودروسازی جیلی اظهار داشت:

ما اکنون بهترین و باکیفیت‌ترین خودروهای شرکت در طی ادوار گذشته را تولید می‌کنیم. ما حالا با این اقدام در تولید خودروهای اسپرت لوکس که نشان‌دهنده قدرت و سابقه لوتوس در تولید این دسته از خودروها است، با افزایش کیفیت در قسمت‌های دینامیک خودرو، کاهش وزن، تغییر در طراحی و آیرودینامیک خودرو به‌واسطه‌ی همکاری با گروه خودروسازی جیلی چین، عصر جدیدی رقم خواهیم زد.

شرکت جیلی در اردیبهشت‌ماه امسال مذاکراتی در راستای خرید شرکت مادر خودروسازی لوتوس انگلستان انجام داده بود؛ اما پیش از آن شایعاتی در این زمینه و در اواخر سال گذشته شنیده شده بود. در همین حال، شرکت جیلی موفق به خریداری ۴۹.۹ درصد از سهام شرکت خودروسازی پروتون مالزی نیز شد.

کارشناسان اعتقاد دارند که به احتمال بسیار زیاد جیلی همان استراتژی را در مدیریت شرکت لوتوس به کار خواهد گرفت که پیش از این در مورد شرکت ولوو استفاده کرده بود. این بدان معنا است که مهندسان انگلیسی همچنان کنترل بخش توسعه خودروهای اسپرت لوتوس را در اختیار خواهند داشت؛ اما با پشتوانه‌ای قوی‌تر نسبت به گذشته و به‌واسطه‌ی حمایت بانکی گروه خودروسازی جیلی. شرکت جیلی در ادامه از تکنولوژی و فناوری‌های نوین لوتوس و طراحی‌های جدید این شرکت در راستای توسعه و بهبود محصولات خود بهره‌مند خواهد شد.

با وجود اینکه سال‌ها است شرکت لوتوس خودروی جدیدی به سبد محصولات خود اضافه نکرده؛ اما این شرکت انگلیسی در حفظ خط تولید با کیفیت بالای خود، بسیار خوب عمل کرده است. هر از چند ماهی این شرکت موفق به افزایش راندمان و کاهش وزن خودروهای مطرح خود یعنی الیزی، اگزیج و اوورا ‌شده است. آخرین دستاورد این شرکت در خودروی اسپرت اوورا GT430 دیده می‌شود؛ خودرویی که با دستیابی به سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی شرکت لوتوس شناخته می‌شود. شاید با این قرارداد جدید شاهد حضور اولین خودروی شاسی‌بلند لوتوس پس از چند سال باشیم.

حتی پیش از خرید لوتوس توسط جیلی، شرایط اقتصادی و مالی لوتوس در وضعیت مناسبی قرار داشت. در اوایل سال جاری میلادی، این خودروساز انگلیسی پس از بیش از ۴۰ سال اعلام کرد که تراز مالی این شرکت مثبت شده است.

زومیت

کد خبر 81543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha