9خودروی داخلی با مصرف بالای 8.5 لیتر شماره نمی شود

پرشین خودرو: معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام توقف شماره گذاری 9 خودروی داخلی در راستای اجرای مصوبه هیات دولت توضیحاتی را در این مورد ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سرهنگ سعید روحی، در خصوص علت اقدام پلیس در شماره نکردن تعدادی از خودروهای داخلی در روزهای اخیر گفت: برابر مصوبه ای که امسال در هیات محترم وزیران به تصویب رسیده و از تاریخ 20 شهریور96 اجرایی شد شماره گذاری تمام خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آنها 8.5 لیتر و یا بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه 9 خودروی داخلی شناسایی و شماره گذاری آنها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.

به گفته معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی هم اکنون شماره گذاری 9 خودرو داخلی مربوط به 4 شرکت متوقف شده است.

سرهنگ روحی در مورد اینکه عنوان شده که وزیر صنعت در نامه ای خواهان لغو این مصوبه تا بررسی دقیق آن شده است نیز اظهار داشت: این مصوبه از سوی هیات محترم وزیران ابلاغ شده است و لذا اگر بنا باشد تا اجرای آن متوقف و یا به تعویق بیفتد باید از سوی هیان محترم دولت ابلاغ شود که در این مورد تاکنون مطلبی به ما واصل نشده است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص چگونگی اجرای این مصوبه از سوی خودروسازان نیز گفت: راهکار این موضوع کاملا مشخص است و خودروسازان می توانند از طریق ستاد مدیرت حمل و نقل و سوخت نسبت به اسقاط خودرو اقدام نمایند.

سرهنگ روحی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که لغو این مصوبه از طریق هیات محترم دولت اعلام نشود کماکان مصوبه قبلی از سوی پلیس در حال اجرا است.

کد خبر 81560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یزدان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    1 0
    این مصوبه فقط ضررش واسه ماهاست ، ماشین خریدیم یک ماهه ولی پلاک نمیشه ، خودتون مشکلی دارید چرا مردم به پای مشکل شما بسوزن
  • امیرحسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    اگه این مصوبه دولتی هست پس چرا خودرو ساز اجازه پیش فروش داره که کلاه گشاد سر مصرف کننده بگذارند؟